Lekar och Leksaker...?
Har ni något bra tips på olika saker och lekar till mössen??
Vi är två tjejer som snart ska skaffa varsin mus och vill ha lite tips på saker som vi kan fixa till dom och lite lekar för att hålla dom sysselsatta…
De kan vara allt från uteaktiviteter till aktiviteter i buren… Leksaker att klättra på eller att gnaga på :D

Å, det finns så mycket skoj att göra åt mössen!
Ett tips från mig är att ta en ganska stor behållare eller kruka och fylla med jord och peta i lite frön och annat gott lite här och där djupt ner i jorden. Då kan mössen gräva runt där och leta godaker! :)
Älskar mina stora små vänner..
Hängmattor och klätterrep gillar mina som fan. Man kan också hänga långa typbitar efter väggarna som de kan klättra på.
Något som är roligt är om man kan köpa ett bra fågelgym (Det ser ut som en klätterställning som finns i barnlekparker fast i miniatyr)
Egentligen kan man använda allt möjligt. Bara fantasin sätter gränser. Kartonger av alla dess former brukar vara roligt att tugga sönder och springa i.
Mina möss är som linas… helt galna i hängmattor och rep. Har hängt upp gamla hampa rep runt om i hela gallret och det är asbra enligt dom :D