Mus iFokus

Mus

Etiketterleksakeraktivering
Läst 926 ggr
Ikkan
0

Vad för leksaker är bäst?

Hej! Jag är inte så muskunnig än. Undrar vad för leksaker ni har. Behöver tips. Skicka gärna bild. på egengjorda och köpta. Om dom är egengjordaförklara gärn ahur man gör ;)

GucciDior
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Toarullar, kartonger, rep, krukor! Bara fantasin sätter stopp! Här är min förra gallerbur som är inredd med kryddkruka, toarulle, liten kartong, glasburk och rep!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=48fc7cb2-327a-484b-a3aa-c75807f8c365&Filename=mössens bur idag!.JPG)

GucciDior
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här är en bild där jag har byggt ihop gallerburen ovan med en dunabur!

Ikkan
0

Tack för förslagen. Kolla gärna på mina andra trådar ^^ Handlar om lite samma sak.

Nutiz
0
  • Pappkartonger
  • Toarullar
  • Äggkartonger
  • Plaströr
  • Hängmattor
  • Motionshjul
  • Grävlådor (Lådor/burkar med blomjord i)
  • Vippbrädor
  • Klätterställningar
amaira
0

Möss älskar att gräva, klättra, och balansera. De är smidiga och starka, och mår gott av att få använda sin kropp. Kan vara bra att tänka på, när man funderar över leksaker.

Bor de redan i en gallerbur, så har de klätterfrågan löst. Glad Jag som har akvarier (eller kartonger) som burar, brukar sätta in ett galler av något slag, så de kan klättra. Även rep, en tygbit som hänger ner (eller upphängd som hängmatta), grenar att klättra på och gnaga på, osv.

Äggkartonger är en höjdare. Den gnags i bitar, och används även som bo.

Kartonger (t.ex. skokartonger, mm) som tejpas ihop, och klipps "mushål" i väggarna så det blir labyrinter. Ha öppningen (utan lock) uppåt, så får du se dem också ;-)

piggelinochcalippo
0

men kan inte blomjorden vara farlig för dom ? om dom tex får för sig att ta en tugga utav det? tänkte mestpå henne som hade blandat ner müsli i jorden?      // Calippo

LinaIsabell
0

Jord är inte gott. Jag tror inte de äter av den, men om de skulle få i sig små mängder av det tror jag inte det är farligt. Småbarn som gräver i sandlådorna äter ju sand och jord och lite sånt, de tar då ingen skada.

Jag brukar också blanda ner mat i jorden, fast mina tycker bara om att gräva upp den maten och kasta iväg det i spånet…

piggelinochcalippo
0

#7 Okej… Smått rädd att jorden ska göra dom sjuka eller nått men de låter ju mysigt att gräva ner sig i den, sp när de är varmt så är de säkert svalt nere i jorden :D // Piggelin

[Thiah]
0

min ena mustjej är lite sådan att hon sprätter gärna iväg jorden över högt och lågt så maten har inte en chans att klara sig och hon lever ännu ;). Dessutom letar dom väl rötter i det vilda och får dämed i sig lite jord :D

Terato
0

Ja, inte tror jag det är så farligt. Men det kanske kan vara bra att använda en jord som inte innehåller så mycket gödningsmedel etc.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

piggelinochcalippo
0

Jag hoppas att de inte är nå farligt… Om man tänker på deras ursprung… Tack för alla svaren :D