Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 687 ggr
amaira
0

Två tjejer säljes.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag två tjejer till salu. Tamara, chocolate/tan, 7 veckor. Och Lara, champagne-argente, 3 månader.

Båda korsade typer, båda satin. Säljes för att jag inte ska avla på dem.

Tamara är en helt okej mustjej, rar, tam, snäll, men lite för ljus tan för mig. Jag har andra som jag hellre avlar på.

Lara är också helt tam och snäll, men lite för nervös och springig för mig. Dock helt orädd och inte "nervig" på så vis att hon blir rädd, utan att hon inte gärna vill sitta stilla. Lara är också en liten mus.

Med tam menar jag att de självmant kommer fram och vill upp i handen.

Ingen av dem är registrerad, båda har noggranna stamtavlor. Jag kan dra härstamning om någor är köp-intresserad.

Jag vill ha 170:- för båda, men då räknar jag 70:- av dessa som bensinpengar för transport till Brommaområdet, Solna, Sundbyberg, eller liknande. (Stockholm alltså, och inte innanför betalstatationerna)

amaira
0

Lara. Jag tror Lara är tan, men med den färgen kan jag faktiskt inte se och avgöra det.

Tikkatikkatini
0

Gud va söta!!
Hade jag inte bott i Karlskoga så hade jag väldigt gärna velat ta mig an dom!!
Men det blir ju lite långt att åka.

[Thiah]
0

Ja dom är ju båda helt supersöta

amaira
0

Det är trevliga möss, härliga tjejer som kommer att trivas med uppmärksamhet, kärlek, och lagom doser äventyr. Och de söker som sagt "sin människa". Glad

De finns kvar till salu så länge jag inte skriver något annat här. Är de inte sålda före augusti så finns de till salu på utställningen.

Tikkatikkatini
0

Inte klokt. Har ju blivit förälskade i dem båda!! Men bor ju så lååångt bort från dom!!

amaira
0

Försök kom till utställningen i augusti, då finns det garanterat söta möss till salu att bli djupt förälskad i!! Skrattande

Om inte Tamara och Lara är sålda före dess, är de också där att älska. Kyss

Tikkatikkatini
0

Haha.. kommer säkert komma hem med ett dussin möss därifrån då. Finns ju risk för sånt.

Går det inte ordna med djurtransport.ifokus kanske? typ någon som ska från sthlm, så kan jag hämta dem i Örebro eller nåt.. hmm.. ??

amaira
0

#7 jag rekommenderar dig att vänta ett tag med fler möss. Glad 

Se först hur det funkar och går med de nya du har nu. Man får ta "lite i taget" så brukar det gå bäst.

Om du har dina nya nu i åtminstone 40 dagar, kan det räknas som karantän, då du får veta om det dyker upp några sjukdomar eller andra felaktigheter som ännu inte visat sig.

Till utsällningen tycker jag personligen skulle bli bäst för dig. Då finns det säkert också möss att välja mellan, och träffa innan du köper.

Det är en sak att se en mus på en vacker bild. En helt annan att träffa densamma och hålla i den. En vacker bild garanterar INTE en mus som är snäll, trevlig, lugn, sällskaplig, osv. Som din bitska dam som du lämnat tillbaka. Fotot av henne var helt ljuvligt!

(Fast, nu säljer ju förstås inte jag bitska, rädda, osällskapliga, eller nervösa möss.)

Tikkatikkatini
0

Hehe. Tack för rådet amaira =) ska väl ägna mycket tid till mina nya små töser =)
Å så ska ja försöka ta mig till utställningen i aug. eftersom jag inte jobbade då ;P
Men jag hittar absolut inte i sthlm så får väl åka i goood tid härifrån isf.

Klämma å känna lite på olika möss är ju alltid skojjigt =) Å se vilken man fäster sig mest vid.

amaira
0

Du är välkommen på utställningen! Jag kan försöka hjälpa dig dit, och ta emot dig - men jag kommer att vara upptagen av att sitta sekreterare. men du lär finna dig väl tillrätta! Både folk och möss är trevliga där. Glad

Tikkatikkatini
0

Ja det vore jätte snällt =) Får skriva ut vägbeskrivning på eniro också kanske..  ;P Eller kidnappa pappas gps..
Kul å träffa nya männiksor och möss. Å så träffar man väl atnagligen massa männiksor härifrån där också. Har ju inte varit medlem så länge här så jag vet ju inte ritkigt. Ni kanske är riktiga bundisar.. ;P

Terato
0

Jag vill tillägga att det inte bara handlar om att köpa bra möss. I alla fall inte för mig. Det finns många bra sällskapsmöss. Men alla möss passar inte alla människor. Jag kanske låter skittöntig men så tycker jag. Har bara köpt en mus på foto en gång men det var egentligen till lillasyster. Nu blev det iof väldigt lyckat men i alla fall.

Det som är bra med att få träffa många möss från flera uppfödare är att man själv på plats får en massa erfarenhet och kunskap om hur olika möss beter sig -På bara några timmar! Efter det kommer du ha lättare att veta vad för mus du vill ha.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

[Thiah]
0

Jag tycker Lara är så fin men jag får klara mig med mina fyra busungar tills  jag får en stor och fin bur åt dem….=)

amaira
0

Liten lägesrapport.

Laras champagne-argente-färg har blivit mycket vacker. Hon har växt till sig dessutom.

Tamara har också växt till sig och blivit en vacker mus. Tycker hon har en vacker typ, trots sin ljusa tan.

Ingen har hört av sig (har inte annonserat någon annan stans är här heller).

Lara bor ihop med Qjo-Björn, som också är champagne-argente men med djupare tan.

Hon ska alltså få ungar, och kommer inte att säljas nu på ett tag.

amaira
0

Tamara vill jag inte heller sälja just nu. Hon är faktiskt fin, jag väntar och ser.

Om någon är/blir intresserad så PM:a mig, så får vi se vad som händer framöver.

Tisse Tass tror jag att jag kan tänka mig att sälja däremot…

axilur
0

Åh, Tisse Tass var ju jag sugen på. Oskyldig

/Anneli

-anne-
0

Japp tisse tass verkar sååå söt e hon tecknad ?

Grodan
0

#15 ska du sälja Tisse Tass? varför då? *nyfiken*

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️