Mus iFokus

Mus

Etiketterföreningutställningträff
Läst 595 ggr
Grodan
0

flyger till Polen

imorgon flyger jag till Polen för att döma möss på en två dagars utställning. Det brukar vara 100-200 anmälda möss.

Ska bli jättekul. Och jag är jättenervös. Mest för flygresan… Men reser inte från Arlanda utan Skavsta och det kanske är en mindre flygplats med lugnare tempo… För jag får rännskita bara jag säger namnet Arlanda…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Stephanie
0

Oh, vad roligt! Skrattande Får du några möss med dig hem då?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Allamej
0

Oj så roligt! Lycka till, ha roligt och gosa fina möss :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Otario
0

Men va kul! :D Kan du inte ta och fota lite "ovanliga" och söta möss där och lägga upp här på MIF sen? ;) Skulle vara jätteroligt att få se lite häftiga färger/hårlag/teckningar!

/ Emma

Zamwyn
0

Ha så jätteroligt, Grodan! Ser fram emot rapport sen när du kommer hem.

gulzebra
0

Fan vad kul :D
Jag hoppas du är medveten om att vi halshugger dig om du inte serverar lite bilder efteråt ;P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Grodan
0

just nu ångrar jag mig som fasiken, vill inte åka… är orolig för mina djur… påminn mig att om att jag aldrig ska tacka ja till sånt hrä igen… *sur, nervös o grinig*

lothus1
0

Du skulle ha sagt detta tidigare så hade jag hängt på =oP

amaira
0

#6 Det tänker jag aldrig påminna dig om.

Grodan, det är sådana här tillfällen i livet som man inte får tacka nej till. Även om det känns vidrigt just nu, så är det säkert glömt när du väl är där, och det ger dig säkerligen oerhört mycket efteråt! Hur ska annars DU komma vidare i ditt musintresse?

Lycka till!!! Kyss

Daydreams
0

Nu har Grodisen åkt, hoppas hon har det riktigt kul i Polen nu:D

Terato
0

Ja! Hoppas hon tar med sig något spänande hem! :D

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Zamwyn
0

#10 Tror jag blir svårt på flyget, tyvärr…

Terato
0

Hur var det i Polen nu då? :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

[Thiah]
0

Ja grodis hur var det i Polen?? =)

Grodan
0

Hade inte ork o tid igår… ville pussa på mina djur som jag saknat så mkt. Räkna musungarna och inse att i a f två blivit uppätna… grrr (men i a f inte alla - vilket jag var rädd för då honan inte kunde få färsk mat varje dag)

Polen är som det är - inte något speciellt underbart trevligt land. Och tyvärr hade jag det inte alls lika bekvämt och sällskapligt som förra året. Jag är mycket glad över att vara hemma!

Det var 143 möss anmälda. Det brukar vara 200-300 st… Så jag dömde ungefär hälften och Natalia (Dynamimaus) dömde andra hälften. Detta gillade jag inte riktigt, då jag inte kunde få en överblick över hela utställningén standard på mössen. Det fanns flera i BIS-finalen som jag undrade över vad fasiken de gjorde där. De jag själv gett höga poäng så att de kom till BIS-finalen placerade jag som BIS 1-5. Resterande BIS 6-12 (ja, det är sant, de har t o m BIS 12!!!) tyckte jag var onödiga. När jag gick omkring bland utställarna och tittade på mössen såg jag ju flera som jag hade velat döma och kunnat ge mkt bra poäng - flera som hade förtjänat BIS-placering!

Så jag föreslog att de skulle ta dit två domare utomlands nästa gång!

• BIS 1 Blue satin korthår hane 2½m
  • BIS 2 PEW satin korthår Abyssinian hona 4½m
  • BIS 3 Siamese satin kh hane 3m
  • BIS 4 Dove satin astrex hona 8m
  • BIS 5 Sm kh hona 2m