Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 811 ggr
ladysurprise
0

Blev så lessen

Var i djura affären i dag o gick in o kollade på djuren o dom små söta mössen var så beroende av sit hjul så de var ju nästan sjukt.. en försökte skringa på sidan o en uppe på o flera inuti höl på att knufa ur varan.. varför skafar dom inte fler aktiviteter åt dom men tydligen så har dom ingen kunska.. Jag fick tårar i ögonen när jag såg de.. Dom bryde sig knapt om en när man kom dom var så fickserade i sit hjul..

Grodan
0

Du kanske skådade en typisk stressituation då mössen inte trivs och använder hjulet för att "fly"… Inte helt ovanligt i en stressig miljö.

Jag tycker du ska informera djuraffären lite om möss och att du tycker att det är hemskt att de bara har ett hjul o inget annat skoj i buren. Du kan först låtsas som om du är intresserad av någon mus och prata med någon som visar dig dem och när ni pratat lite kan du säga/fråga/tipsa om annat att ha i buren…  För då tar de dig kanske mer på allvar i o m att du visar intresse för deras djur - en ev köpare. Du vet "köparen har alltid rätt"… Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

Håller med Grodan. Det är alltid ett smart sätt att gå den vägen. På det sättet kan du även få en chans att få känna lite på mössen och se att de är friska osv. Det kan ju även vara så att de är lättstressade från början.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

ladysurprise
0

Dom Behöver nog råd om mycke där.. Djuren som kommer därifrån kan inte må redigt bra..  Hur många möss får man ha i en vanlig hamster bur?

ladysurprise
0

man skulle nästan behöva skriva ner ett häfye om varge djur till dom för dpom varkar inte ha någon kåll på nått o de får mig att må diligt när man ser djuren att dom bara siter där utan några aktivbiteter.. Tex råttorna har inga saker alls att leka med inget alls o inga handra djur häller förutom hamstarana o mössen som hade hjul

Grodan
0

#4 menar du ett häfte som i många A4 sidor eller bara ett kort infohäfte?

det är ju lag på att zooaffärer ger med infohäften om varje djurart de säljer - men det står ju inte mycket i dem!!! - och zooaffärsägaren går ju även en kort utbildning för att få ha butiken… en smart sak jag sett på ett bra zoo i min närhet är att de endast anställer djurkunniga, djurintresserade och utbildade djurskötare.

ladysurprise
0

#5 ja så dom får lite mer info o tex aktiviteter för djuren o mat med mera.. Dom i den djur affären ger inte med nåt häfte om info om djuret..

Grodan
0

då bryter de ju mot lagen! tycker du ska anmäla affären. det gör du på kommunen - gå dit och fråga eller ring

ladysurprise
0

Ska in till stan i morgon tänkte gå in där o tala om de för dom o vad dom borde ändra i burana för djurens bästa o gör dom inte de så anmäler jag dom!