Hej på er!
Tänkte bara säja hej till alla er mus-människor, och passa på att presentera mig och muslingarna här hemma!
I Forsbacka mellan Gävle och Sandviken, i ett litet terrarium, bara 30*60cm stort och 35cm högt, bor det två små sagolika figurer. De är systrar och har växt upp tillsammans på Brynäs zoo i Valbo.
En vacker onsdag i juli stördes deras sömn av att en männsika lyfte upp deras trygga hus och började peka och prata. Bakom henne stod två andra människor, en stor, och en halvstor lilllasyster. Ganska snart hade den stora människan plockat upp en mus, hon var så fin och nyfiken, den enda i buren som kommit fram när hon satt ner handen.
I buren fanns också en lurvig liten sak. Människan satte ner handen för att plocka upp henne, men den lilla varelsen slank snabbt undan. Efter ett nytt försök och ett bett i pekfingret satt den förbluffade tussen i människans hand. Människan tvekade, det var egentligen emot hennes principer att köpa ett djur som bitit. Men där satt den lilla förövaren, mjuk och lugn i handen, och människan kunde inte låta bli att falla för henne.
Innan de små mössen hade lämnat butiken hade de fått nya namn, Midnatt och Mardröm, och sen gav de sig av mot sitt nya liv!

Mössen är nog ca 9 veckor nu.
Själv är jag 24 och heter Evelina. Jag bor en bit utanför Gävle, i Forsbacka, ett litet plutt samhälle med en Konsum butik och pizzeria. Hos mig bor en sambo vid namn Tommy, två schäfrar som heter Vittra och Gordon, Skrutt, Istapp och Humla - Måsfinkar, Aska och Sot - Risfåglar, Ayamiss, Gluffs-Gluffs, Moam, Kurrinaxx och Giles - Råttor, och så Mardröm och Midnatt då såklart. Huj vad många namn.
Som ni kanske förstår är jag lite av en djurtok :D Min högsta dröm är att köpa en gård på landet där jag har plats för fler lite större djur, är väldigt svag för getter. Skulle vilja ha plats för något rum till smådjuren också, är svårt här i min 2a.
Men just nu är jag sjukskriven och utan utbildning, så den drömmen förblir nog en dröm ett par år till.
Förutom djurintresset tycker jag om att teckna/måla, skriva, sy och spela WoW :P Lajvade en sväng också, men har inte blivit av de senaste åren.
Kram på er allihopa!

Välkommen hit till Mus.ifokus, Svansar. Här är vi ett stort och trevligt gäng mustokar som älskar våra småttingar.
Jag, Muszimba, har 3 tjejer med smeknamnen Gudinna, Skorpan och Carmen som busar runt med mig och sambon.

Å, du låter som en väldigt intressant person!
Jag heter Sara, 22 år och bor i Gävle. Var för ett par år sedan tillsammans med en kille som heter Josef Åhrlin som bor i Valbo. Någon du känner till? Jag ägnade väldigt mycekt tid i Forsbacka så om du kommer därifrån kanske vi känner till varann? :)
Älskar mina stora små vänner..

nä, ingen jag känner.
Kommer senast från skåne, men bor i Stockholm sedan 2001. Känner Elin som jobbar på zoo i Valbo, här kallas hon för Vattnadal.

tack så mycket!
#5 Tyvärr är inte namnet bekant. Men så har jag bara bott i Forsbacka i ett år i september. Ursprungligen kommer jag från Skärplinge, men flyttade till Gävle när jag var 17 eftersom jag gick på Vasaskolan (bild och form) och det var så jobbigt att pendla.

#6 Hihi, fast jag menade frågan till trådskaparen! (Lite otydligt kanske) :P Ja, allas vår Elin känner jag med!
#7 Jaha! Jag har också gått bild och form på vasaskolan! Om du är 24 och jag 22 så borde du ha gått sista året när jag gick i ettan. Men vi hade ganska lite kontakt med treorna..
Älskar mina stora små vänner..
Hej på dig Svansar!