Mus iFokus

Mus

Etiketterleksakeraktivering
Läst 783 ggr
Tikkatikkatini
1

Uppskattad hängmatta

Fick för mig att göra något roligt till mina små syster möss. För den ena hade ju lyckats ta sig ur buren idag. Listiga små rackare. Hoppas ja får min duna bur snart.

Så då kröp hon upp på axeln och in i min luva som jag har på tröjan. Fick ju stoppa ner luvan i buren å där skulle hon sitta. Då fick ja idén att göra en egen liten hängmatta av nåt slag. Så jag tog en gammal svart t-shirt och klippte ut en bra bit så sydde jag fast små fästen i hörnen på den tygbiten. De ena två hörnen sydde ja ihop så det blev en liten skyddad håla på nåe vis. Och så surra ja fast den i taket på gallret då.
Och där i sitter de båda nu och myser.. Lär ju inte se skymten av dom någon annanstans i buren. Bara kika i hängmattan direkt.. hehe..

[Thiah]
0

Jag har en sådan där gammal snusnäsduk i min bur.. Det bästa dom vet :D Fast min är inte som en hängmatta längre utan mera en påse.. men det duger uppenbarligen ..hehe

undrar varför dom gillar hängmattor så mycket.

Tikkatikkatini
0

Hehehe.. Allt som hänger och ger en skyddande effekt verkar uppskattas. Hehe..
Gud va ja ska inreda duna buren den när ja får den. Ptjaa om man ska ta å skaffa några fler tjejer då?? Hmm hmm.. Nee, inte tänka såna tankar nuu! Haha

Finns ju så himla mycket man kan konstruera själv liksom. Med grejjer man inte använder hemma.
Bara låta fantasin flöda.
Men jag tror ja ska köpa mig en sån där liten sak från IKEA, sån där med hål i. Å hänga upp i dunan sen..

[Thiah]
0

jag har tryckt ner det mesta i min bur. Jobbar på dagis så får en del "skit" därifrån. Typ ojämt antal vantar har jag här hemma och dom är poppis :D

Tikkatikkatini
0

Hmm, hur använder du vatarna, lägger du dom bara i buren eller hänger du upp dom också??

Tänkte på grenar från naturen, måste man torka dom först eller är det bara stoppa ner. För jag tänkte på om skan skulle göra nån liten lövskog i buren..?

Muszimba
0

"4, lägg grenarna i skållhett vatten så de blir dränkta innan du sätter dem på tork. De har oftast odjur innanför barken och det vill du inte ha i pälsen på dina djur, det lovar jag. Låt grenarna torka ordentligt innan du plockar in dem i buren.

Grodan
1

Alla mina möss har hängmattor nu. I fleece. Jag tvättar dem inte, utan köper billigt fleece och klipper till och hänger upp. Fleece tycker jag är bra för att det inte blir trådigt om de tuggar i det. Tyg som blir trådigt kan mössen fastna i.

Försöker hänga upp i gardinklämmor - i den mån de räcker till (behöver köpa fler) - annars blir det säkerhetsnål och gem.

De flesta av mina möss älskar sina hängmattor. Vissa biter ner den, men jag har märkt att de endast gör det en gång - när jag sedan hänger upp den igen, har de liksom insett att om man biter vid hängena så ramlar ju hängmattan ner…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tikkatikkatini
0

Ahaa, va bra. Då ska jag ta å ge mig ut i skogen när jag ska ta en tur med bilen sen. Å plocka lite grenar. Men typ löv och sånt då? Är det giftigt för dem??
För jag skulle vilja göra ett hörn med grenar och löv osv..

[Thiah]
0

Köpte nu en fågelbosak som man häner i taket och har inga tvivel på att den kommer bli lika poppis som deras hängmatta.

Min duna bur är full med knutar på ovansidan av gallret för jag har  knutit allt. Är en rastlös själv som ändrar om bland rep och grejer varje vecka så kanske vore bra med säkerhetsnålar eller klämmor..

Zamwyn
0

#8 Lite kraftigare gem kan vara jättebra att hänga upp saker med. Säkerhetsnålar kan gå upp och stickas, det ska man nog vara försiktig med.

Tikkatikkatini
0

Jag fäste min med sytråd. och den har de inte gått på ännu.. ;P Får la hoppas att de låter bli den framöver också..

Är det någon som vet om avsatser till dunaburar finns å köpa löst??
För det är tydligen en utan avsats jag kommer få.. =/ Å jag vill ha en avsats..

[Thiah]
0

Gah jag hängde upp mitt "fågelbo" och det var populärt..så nu är halva redan borta och uppätet :D hahah..dm är för söta..

Men Ebba har iom mitt burstädande idag gjort jätteframsteg. Hon verkligen söker  sig fram till handen och är nyfiken och glad. Hon har annars varit lite rädd sedan syrran rymde.. Äen syrran är lite bättre men vi har långt kvar :(

Tikkatikkatini
0

Satt å kikade på nätet igår på olika leksaker man kan hänga in i buren.. Hittade en sån där klätterställning typ.. med hängmatta å klätterstege å lite olika grejjer. Undra om den skulle va uppskattad..

Avsatser? Någon som visste om de gick å köpa löst??

piggelinochcalippo
0

vilken hemsida hittade du den där klätterställningen på? vart mycket nyfiken på en sån :'D

Grodan
0

klätterställning med hängmatta??? har jag aldrig sett…

piggelinochcalippo
0

Nej , inte jag heller. det va därför som jag vart nyfiken.. men inlägget var ganska så gammalt, så jag vet inte om hon kommer posta en länk så att vi kan få ta oss en titt.

Tikkatikkatini
0

Den är ju för hamster dock verkar det som. Men men.. Kan ju funka för möss också..
Klättergrejjer och hängmatta.

http://www.pwss.se/product.php?productid=5367&cat=681&page=1

Ibland är jag allt här! ;P

Grodan
0

aha, tack för länken

blir inspirerad att göra en bättre själv…

Tikkatikkatini
0

VSG. Det va så lite så. Blir inte så aktiv här numera då jag jobbar som jag gör..