Mus iFokus

Mus

Etikettertill-minne-avin-memorian
Läst 631 ggr
Elyria
0

Sorg i natt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår Mulle (Morakullans Jolly Dollmus) dog alldeles nyss…..

När jag gick kvällsrundan bland mössen för nån timme sen hittade jag Mulle liggande på burgolvet alldeles vid burdörren. Han låg platt och stilla. När jag tog ut honom rörde han på sig och försökte lyfta huvudet. Sen satt vi med honom i handen en stund innan vi lade honom på en handduk i en kakburk. För en stund sen upptäckte vi att hjärtat inte slog längre.

"Varför Mulle? Alla älskade ju honom?" grät 11-åringen.

Han var en mysmus och vi skulle ställa ut honom i petclass på söndag…. Och så bara dog han…. Han blev ett år och tre månader.

maddemusen
0

Oj så sorgligt! GråterSkickar en tröstekram även om det kanske inte är till så stor tröst…

mandymoo
0

Man vill så gärna trösta, men oftast hittar jag inte orden. Jag skickar också en stor tröst kram.
Vet hur otroligt ledsen man blir… erkänner att jag gråter som bara den när jag mister ett djur…. och det sved i ögonen nu när jag läste det här du skrivit. Om vad din 11 åring sa….

Grodan
0

Nej, vad tråkigt! Gråter

Jag hade någon liten föraning om att någon i den kullen skulle dö snart då jag tittade till brorsan Jolly Joymus med söner… Oj, vad det låter larvigt men jag hann uppleva en känsla att någon skulle dö!

Det är/var en mycket bra kull på alla sätt så det är väldigt synd att han lämnade oss för tidigt. Modern Trillan avlivade jag nyligen pga ålderskrämpor, hon blev 2 år 5 månader - en mycket bra ålder på en hona som flyttat runt och fått ett par kullar i livet, tycker jag. Pappan blev runt 2 år och var också han frisk hela livet.

Vila i frid Jolly Dollmus!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Muszimba
0

STORA TRÖSTEKRAMAR från lilla mig.

amaira
0

Varma tröstekramar från amaira också. Kram Gråter

dreamiz
0

Verkligen sorgligt. Många tröstkramar från mig!

Elyria
0

Tänk att det finns folk som bryr sig när man berättar att en mus dött….. Tack!

Praktisk fråga: Kan vi ta med en annan mus till Stockholm i stället för Mulle? När vi ändå både anmält och betalat? Har för mig att jag läst nåt om det nånstans…

ThereseW
0

Så himla tråkigt. Försöker komma med lite tröst jag med..

cosmonita
0

Beklagar att Mulle inte finns mer. Kram.

[mjuue]
0

Tråkigt:( Så synd!! Han var så fin.

Grodan
0

#7 visst e vi lite knäppa??? *fniss*

Jodå du kan ta med en och få bedömning "utom tävlan".

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️