Min finska Tehor. Presentation.
Såhär ska en tan se ut, i mina ögon. Älskar den djuprödbruna färgen på magen.
Det här är min finska hane, som försöker lära sig svenska - nä, jag menar, som Mandymoo var så snäll och transporterade hem åt mig från Finland den 29 juli.
Han är choclade tan (om nu någon inte ser det
), gick ihop med bröder och andra unghanar, är liite rädd men ändå trygg tycker jag, och trevlig.
Tehor är född 14 april i år, stinker som en stinkbomb - nämen hallååå amaira, inte vara sånn, men faktiskt luktar han mer hane än mina andra hanar - och har bandat i stamtavlan, vilket syns på hans framfötter. Det syns inte särskilt tydligt på fotona, men han har liksom ljusa strumpor på framfötterna/frambenen. Ganska sött egentligen
.
Han sitter fortfarande i karantän, men kommer att bli pappa här så småningom. Sötnosen!!! 
men vad smaaaaaaaaaal han är… får han ingen mat? (eller har du inte avmaskat honom?)

Ahhh se där är han ju våran lilla clown under resan hem 
Så han kämpade och fixade med sin box och sin äggkartong - den skulle bara flyttas… attans att det var en vägg ivägen….
Har har som du säger en väldigt vacker färg. Mörk och djup.

Vilken fin kille!
Vi har också en hanne som stinker. Han luktar inte alls som de andra hannarna. Han stinker råtta, eller nåt… (Ursäka råttfolk….)

Torsten stank en hel del när vi fick honom… man fick tvätta händerna jätte noga med parfymerat *ler* efter att han bara suttit en stund i handen.
Du luktar han inget specielt…
Tycker du han är smal, Grodan? Det var inte bra…
Såklart han får mat
men avmaskad är han förstås inte. Vet inte hur det skulle gå till. Om inte bimectin i nackhuden tar inälvsparasiter också. (baseras ju på detsamma som ivomec).
Jag tycker inte att han är mager, "svensk-typad och slank" däremot. Tänker jag fel?
??
joooo….
*host* jag tycker ju det…
tycker också att bimectin borde fungera precis som ivomec. Vi får fråga Solveig Tjäder på söndag.
Jättefin liten Tehor. Heter han något mer i stamtavlan?

Jätte hätte fin liten pojke!
Grodan. Tror du jag kan ta med Tehor och Solveig Tjäder kan titta på honom??
Tehor är pigg och i full fart, däremot tycker jag att han är lite liten för att vara nästan 4,5 månader.
Tehor heter inget mer än Tehor. Hans uppfödare har inget mus-uppfödarnamn, bara råttuppfödarnamn, som jag inte minns.