WZUP?
Va gör ni?
jag har trååååååååååk… ska äta nåt sen städa??? uuuhhh… känner mig ensam… *snyft*

Ahmen ja sa ju åt dej å komma hit å rida häst… Å då kan du ta me dej en musherre åt mej… :-D Skulle va lika bra att du valde vilken ja ska ha, haha. kommer ju va oooooomöjligt annars!!!!
Jag har precis utfodrat djuren. Missade visst det när jag kom hem vid 03:45 hmhm..
Och så ska jag laga mat till mig!! :D
*krama krön Kroda*
//frida
hihi… fijja… mus luktar godare än pålle… oj så bra det lät LOL
mmm… borås… för långt… annars kunde du laga mat t mig osse… ja å råttorna ska nog äta lax - ja dåggen får en bit åsse

jag ska göra ett sånt dära ballong hus sen har ja tänkt…
å fylla me hästbajs?

Nej… ja tänkte fylla d me möss sen… :-P
vad ska du fylla musen med då? LOL
ojdå… hm… loggar ut en stund… *swisch*
Jag har megaproblem med stora datorn där min hemsida etc finns, så jag håller på att spara alla mina grejer för att formatera om hårddisken. Det är så mycket skit på datorn att den flippar ut lite då och då… Mitt största problem är hur hemsidan ska sparas för jag lyckades inte förra gången och fick då göra om hela hemsidan från grunden igen… det var jobbigt 

ja har haft alla marsvin ute i dag i hagar.. även kaninen fick va me.. men han bestämde sej snabbt för att de va roligare att va utanför hagen än innanför…. å så såg han ju till att matte fick motion!
mmm… han va ju nästan lite söt… haha
Jag hade världens mysigaste marsvin för en dag. Sedan skulle han flytta vidare till Tyresö. Sån päls borde alla djur ha..
//frida
oki, ingen skinny då inte…!!!??? 

Åhh va fin… satin är sååååå fina!
#14 Neej! Affe, en av Ales coroneter.
//frida
hm… affe är ett tyskt ord och betyder apa… haha 
Hårig som en apa..? ;)

jag sitter och planerar på att skaffa fler möss :D
men samtidigt måste jag ta Jerry till veterinären i morgon, har e riktigt sjuk buhu
nu ska ja försöka nanna kudden… imorgon blir en härlig dag, ska krama elin (vattnadal) och glo på hennes möss… just får inte glömma kameran… å ska få köra volvon 20 mil… sen 20 mil hem igen… GAH va kul… bara synd om iller som får sitta ensam hemma, inte ens en hund å bråka med har han… men han får fri tillgång till strumplådan å handfatet så han borde bli nöjd… borde ha en liten fontän till honom… hihi… det lilla blötdjuret…
*KRAM* alla å zzzzzzzz gott
Grodan:
Spara några söta möss till mig!! 
jag tog inte en enda mus av Elin, så du behöver inte vara orolig… fast Rapunzel´s Reunion fick flytta hit några dagar för att träffa en av Tomas honor
min kamera ville inte vara med så jag fick inte många tydliga foton på elins möss, detta var det enda av elins djur som kunde posera snällt
Jag har tråk… å är sugen… rotar i påsarna jag fick av elin… torkad morot… mmm… gör lite ont i gomen, men helt ok att tugga på…
Vad gör ni? Hur kan så många vara online här och INGET händer???
Haha, torkad morot är välla gott? ;)
Jag försöker plugga lite, gosa med djuren, städa, äta, lite allt möjligt på en & samma gång…
Jag väntar på att ni andra ska skriva nåt för mig att läsa. Jag är inte i form (sjuk mamma) för att orka dra igång något intressant.

Nu sitter man här mitt i natten utan att ha nåt å göra…. Längtar till söndag då utstälningen är
Blir kuuuul!!
Jag ska snart stänga in illern å leka med mina möss. Sen ska jag sova. Har längtat efter att få nanna kudden ända sedan klockan ett (13.00) idag… (bara någon timme efter att jag klev upp) LOL**
zzzzzzzzz
Ska du ställa ut någon mus fijja?

Nej ja ska ju inte d… Borde ju ha gjort d egentligen.. Men ja ska komma å se å lära iaf 

Äh men Fyyyyyy! Ja hittade en kopparorm (heter så?) Under min säng i morse…. Urk!! Äckligt. Blääääää!
Ryser konstant. Har gjort d senaste halvtimmen sen ja vakna av att katten höll på å leka me nåt.
Hade en skogsmus inne en gång me.. Jag sprang runt å försökte fånga den, min siameskatt och orientalkatt std förskräckta och såg på. Hoppade undan om musen kom för nära.. haha.

#29 Jag tycker att du ska anmäla nån i PC, skynda dig till svemus sida och fyll i anmälan där, eller maila mig före 14.00 idag, så är det inte försent. Du kan betala anmälan på plats. Jag behöver få:
Musens namn (ev regnr) kön, färg/teckning, hårlag, ålder på utställningsdagen, ev föräldrar, uppfödare/inköpsställe och så ägarens namn och adress.
Ställ inte bara för din skull, svemus behöver dig! Vi har lite dåligt med anmälningar, och jag skulle bli glad över några till!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ah… ok… Vilka sa ja ta med mej dådå tro.. Ah men kör till. Då mailar jag dej snart då. Jag anmäler två, så slipper en åka ensam… det är väl inga problem?

Det är toppen! Nu blev jag glad!
MVH Elin

Ah men nu plötsligt kan ja inte bestämma mej vem ja ska ta me… Skulle vilja ta Blanca… Men hon e lite.. hrmmm… tjock…
Äh… får bli Blenda, Anisette å SKimmra.. Eller Etternässla… hmm..

Eller allihopa! 
Varför inte? De första 3 du ställer kostar 30 kr st, så 3 blir 90 kr, därefter 20 kr st, så det är välan bara en plånboksfråga, egentligen!
Jag ska ställa för varendaste krona jag har nu, och hoppas att jag får sälja lite möss så att jag inte blir helt bankrutt!
MVH Elin

#37 I solen i skogen JA. I min säng, NEJ. Usch.
nämen var den I din säng… hm… varför? var det pojkvännens byxorm som blev kopparaktig? LOL
läste ju att den var UNDER din säng först…

Nå ok.. inte iiiiii sängen då. Men brevid/under sängen. Säkerligen på väg upp!
haha… tror du att du är en ormmagnet fijja?
kopparormar är LIVRÄDDA för människor… är du säker på att det inte var en huggorm? LOL

haha.. katten måste ju ha tagit in den.. å tänk om han hade lagt den i min säng å ormen hade blivit rädd å försökt att hoppa in i mitt öra tex. hua. Är fortfarande rädd för å sova.. e rädd att svanstippen (som ormen tappat) är kvar.

Vad gör ni??? Känner exakt så som tråden startades….
tråkigt… o ensam….. 
Jag fick ett lustigt eller oväntat telefon samtal, en kille jag ej pratat med på ca 18 år. Så jag har suttit ett tag i telefon.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

va trevligt *ler* sånt är kul ju ….
Han följde med på en del utställningar jag var med på under 80 talet. Men vi ska helt klart ses över en fika ngn dag bara det blir lite svalare ute..

Låter jätte trevligt - alltid kul när man får kontakt med gamla vänner.
Beror även på vem som söker upp, finns ju de man vill hålla ifrån sig oxå. Nu tilhör inte denna det.
ojdå… vill inte att mandymoo sitter å har tråk… vid niotiden var jag ute med dåggen… skulle handla men affären stängde framför näsan på mig… tur det… sparade pengar… haha… på vägen hem hittade jag två tjugor… så jag vann på att inte handla… sen mata dåggen, äta det som fanns hemma å göra te, å sen surfa lite o ändrade lite på mus-ifokus länkar…

Mymlan… då var det ju kul att det var rätt *ler*
Grodan men tack… en helt liten berättelse *ler* - länkar … det kan man ju kika på *ler*
Ja, vi får väl se vart det bär hän.
Jag jobbar…sitter extravak hos en sovande kvinna just nu så jag har möjlighet att läsa lite i forumet…

Samma här jobbar också denna natt…Min tredje och sista sedan är det helgen kvar….fast då är det 12 timmars dag iställlet……
På tal om pengar..köpte en trisslott , brukar aldrig köpa sånt, men fick 50 spänn i vinst så jag gick inte back iaf… Inte lika tufft som Gerodans tjugor dock..

Surfar :-)
/Matsvin.
haha, nu har hon fått bredband den tokan… vi får inte se henne på ett tag… 
Jag har väldigt tråkigt! Sitter och längtar efter att kunna promenera i skogen, rida, jobba, ja allt som jag inte kan nu som nyopererad… Nu skulle man haft ett par musligar att mysa med…
Vill hoppa ett par veckor framåt, till utställningen. Hoppas verkligen att jag kan ta mig dit :)
Stackare!
Jag har också rätt tråkigt just nu… har inte gjort mer än städat en bur och städat garderoben. Nu sitter jag och väntar på att köra till stallet och måla.

ThereseW - usch så hemskt - läste i din dagbok.
Var det tarmvred du hade? Tur att du kom in i tid och att dom gjorde något åt det så snabbt.
Min son dog i just tarmvred.
Skickar en kram och hoppas du kommer ner till utställningen.
Det hette inte tarmvred, utan nåt krångligare, men liknande antar jag.. Ja, dom sa att det var tur att det inte dröjde längre, då hade det varit illa. Vad hemskt med din son… Tröstkramar till dig med.
Äh, jag ska inte klaga. Jag mår ju faktiskt rätt bra ändå. Ganska uttråkad & så mest.. Man får försöka hitta på saker man kan göra som inte är så fysiska helt enkelt. Är sjukt trött på att titta på film dock.. Ska baka lite bröd idag hade jag tänkt, och lite kakor/bullar också. Min bror fyller år nästa helg så jag kan ju baka lite till det :) Vad kan man mer göra tro..? Nån som har nått tips? Synd att man inte är intresserad av frimärken, korsord, stickning och sånt ;)
Skriv en artikel om något eller översätt en bra artikel till svenska? Jag behöver lite översättningshjälp och researcharbete…

Jag ska skutta upp till affären och handla - min sjuka dotter har beställt lite att äta… ja helst hade hon sett sin mamma ta sig till en av Vikninglinesbåtarna för att hämta saker från deras Food Garden buffe… men jag hade nog fått springa fort hem och ändå haft Grodan i hasorna skrikandes "jag vill ha jag vill ha" *ler*
Men se nu får hon nöja sig med att mamma går till affären … beställningen vart så korv med bröd - raberberpaj o vanlijsås och jordgubbar *ler*
Och är man sjuk så får man ha sånna konstiga val *ler*
hihi…. gaaaaaaaaaaaaaa… påminn mig om den GODA MATEN… gör det… faaaaaaaasiken 

Rebecca har förhört sig noga för av mig att den maten finns på alla båtarna… och sagt att hon ska åka med *ler*
men bara vikinglines båtar väl?

Ja bara dom *ler*
Nu blir jag nyfiken, vad är det som är så speciellt med denna Food Garden buffé?
Själv har jag haft sån himla dålig aptit sedan operationen, hade väldig avsmak i början och mådde illa mest, men det börjar ordna till sig så smått..

Stackare… bra att du ialla fall känner att det kommer tillbaka.. lite i taget.
Det är sushi, det är lite allt möjligt utom dom vanliga sakerna som finns på vanliga buffen… Jag är inte så bra på vad det var… men gott var det *ler* Grodan kan säkert mer om vad det fanns att äta….
Egentligen så kallar dom det för- och efterrättsbuffe och man ska väll äta huvudrätt mellan *asg* jo jag skulle vilja ha sett Grodan o Rebecca lyckas med det *ler* …
Efterrätten var allt möjligt med det godaste var rabarberpaj - jätte god, med vanligsås och sen jordgubbar …. sen var det en sorts nöttårta … den hade Grodan o jag gärna tagit med oss en varsin hel när vi gick därifrån ….. *mums*
Hur som helst så är det jäkligt gott….
Pecannötspaj heter det! Amerikansk recept med lönnsirap… åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååh…. *dreglar*
väldigt blandat
- friterade räkor
- rå tonfisk
- algrulle med risfyllning
- wokade grönsaker
- lax
- grönsaksröror

Där ser ni hon visste *ler*

- avokadoröra med stark smak *aj näsan*
- god räkröra
- spännande sushigrunka
mhm.. låter ju inte helt fel :P
Pecannöts-paj, *yummi*

Se ThereseW snart vill du också göra som min dotter o Grodan - bara åka med för att få äta *ler*
jag har ännu inte hämtat mig efter sockeråterfallet… gah, pecannötspaj är det bästa jag vet… med socker alltså

*mums* ååå nu vart jag sugen…. jag får kika in på matlust o se om någon har ett bra recept *ler*
Innan jag ger mig av ut en stund….
pecannötter kan man äta som de är… nyttigt…
fan, trådarna ändrar tillbaka sig efter att jag redigerat… *snyft*

Natti nu kryper jag ner….
Natti! Sov sött, vakna blött! 
Nu fåre fasiken sluta åska, dåggen vill ut å kårva…
Åskan har varit rakt över huset nu en timme… skumt…

Här varken åskar det eller regnar *fniss*
Inte här heller. Det regnade lite under dagen, men nu är det fint. Har precis varit ute på promenad med grabbarna, långpromenad i rask takt - underbart skönt att kunna gå! Första ordentliga promenaden på typ 3 veckor :)

Här har jag suttit för länge och har hunnit bli hungrig igen. Tar ett stort glas vatten, snabbkissar mig och hundarna, sen ska jag rallysomna, så jag kommer upp och hinner gå en skogsprommis imrrn innan jobbet. Känner jag mig själv rätt är det svårt nog att komma upp imorrn utan att fastna här till efter midnatt…
MVH Elin

Idag händer det lite här… Ska egentligen sätta fart på mig, men ville hellre fastna här ett tag…
Ska skriva alla stamtavlor på de möss som är tingade och till-salu, städa av huset lite och kanske hinna med en prommis med Raksha och Vidar. Sen ska jag till stan, veterinärbesök hos ny veterinär (min gamla har konkat och alla bra vet där har flyttat till den jag bokat hos, eller bort från stan). Ska kolla gammeltiken, om det är försenad skendräktighet med mjölkstockning eller om det är juvertumörer som börjat krångla. Det kommer gul-brunaktig vätska som är blodblandat ur de bakre bröstvårtorna…
Ikväll ska jag hoppas på att vara en glad Loumi-matte, som kommer hem med en hund som blir frisk av lite hormoner och antibiotika, ställa iordning petboxar och transporter till alla tingade möss och de som är till salu, samt packa alla resterande som är tomma, och packa allt annat jag kan packa redan idag.
Ska avsluta med att få hem och installera min clownfisk och en liten ny levande sten till min lilla nano-salt-burk.
MVH Elin
Jag har varit i skolan idag :) På min första historia-lektion (Komvux). Riktigt roligt faktiskt!
Ska snart börja packa lite inför stockholms-resan, men jag vet inte riktigt vad man ska ha för kläder med. Kommer det vara sommar eller höst-väder? Har fått olika svar från olika håll…