Omplaceras
På grund av att jag snart troligtivs ska flytta hemifrån så skulle jag behöva omplacera de flesta av mina möss. Min pojkvän tycker att de fem burarna börjar lukta för mycket för fort, och jag känner själv att de är lite för många.
En av hanarna (pappan till hela högen) kommer jag definitivt att behålla då jag tycker att han är för gammal för att omplaceras. Men alla de andra kan få nya hem om det finns någon som vill ha dem. De tre hanarna kan flytta en och en då de inte kan sitta med andra hanar, men honorna vill jag ska flytta MINST två och två även om det redan finns möss i det nya hemmet.
Allihopa är födda den 6:e mars i år alla är mer eller mindre berkshire och de flesta ha lite extra små vita fläckar i nacken eller på ryggen. En hane och tre honor är argente, och två hanar och två honor tror jag är blå argente precis som pappan. Två vanliga argente honor och en blå är långhåriga och resten korthåriga. Tyvärr är ingen av dem överdrivet tam då jag varit mycket hemifrån och inte haft så mycket att umgås med dem. Men om man bara ger dem tid så kan de nog bli väldigt tillgivna, speciellt hanarna.
Jag vill inte att det ska bedrivas någon avel på de här mössen utan de är endast för sällskap. Absolut INTE som mat till något annat djur.
Det föreligger inget som helst hot om avlivning utan jag kommer att behålla alla som inte hittar nya bättre hem.
Bilder på de små liven kommer så fort som möjligt.
Om ni är intresserade eller undrar något så kan ni mejla till mig på DragonTears(a)hotmail.com
Eller ställ frågorna direkt i tråden.
(Muslingen på bilden är en av töserna vid ca 1 månads ålder)
Bilder? var finns de?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Det finns en bild med i inlägget och fler bilder kommer troligtvis inte förrän imorn då batteriet i min kamera var slut och den tar väldigt lång tid på sig att ladda upp sig :/
#3 Underbara!!
Och sist ut och även minst av pojkarna är Balthasar
Tyvärr blev det bara en bild av honom nu. Han ville inte sitta still och jag hade inte tid att hålla på alltför länge.
Balthasar är en väldigt trevlig pojk han kommer relativt ofta självmant upp i handen när man ska ta ut honom och han klättrar gärna omkring på dig. Men han är en väldigt energisk pojke som behöver få komma ut mycket och ofta och jag skulle helst se att han får bo i en stor bur med mycket saker att klättra på och leka med.

Var kommer mössen ifrån? Är det från uppfödare eller är det zoo-möss? Dina långhårs-tjejer var ju supersöta!
Kommer du att omplacera dem med eller utan bur?
Pappan är Morakullans Sauermus och mamman är en andra generationens zoomus ifrån Örebro så det är lite mitt emellan
De kommer troligtvis att omplaceras utan bur. Akvariet jag har är egentligen inte mitt och de andra burarna vill jag helst behålla.
#3 Vad söta dom är! Champagne-argente och blue-argente, vad jag kan se. Fina. 

Kanonfina möss, dom rödaktiga ser då för läckra ut=))
Vad kul att Sauermus e pappa! 
Trist att din pojkvän inte gillar möss! Jag tycker du ska göra slut med honom!!! 
#22 Tack :) Är de champange-argente? Jag trodde att de var för mörka för att kunna vara det… Fast när jag tittar efter i pälsen så kan de nog vara de ändå 
Är det någon som kanske har bra pälsbilder där man kan se skillnaden mellan de olika argente-varianterna?
#23 Jo visst är dom 
#24 Ja det tycker jag med
och jag fick en trevlig överraskning i den här kullen också! Mammans båda föräldrar var korthåriga och då dessa ursprungligen nog var ifrån en zooaffär så trodde jag inte att det skulle finnas några speciella "hårlagsgener" där, så snacka om att jag blev överraskad när tre av ungarna blev riktiga hårbollar
Haha
Nja han tycker väl inte direkt illa om dom, han ser inte riktigt meningen med dom bara och tycker att det är alldeles för många, han skulle mycket hellre ha råttor!

Jag är jätteintresserad av långhårstöserna!! Men jag behöver en bur isåfall först.
Upptäckte att mejladdressen hade blivit lite fel
DragonTears_(a)hotmail.com ska det vara!
Om det var någon mer än rikki som hade svarat till den förra addressen så får ni gärna skriva om till den nya rätta addressen.
De tre små långhårsflickorna (Alfa, Miranda och Mirabelle) är nu off the market. Men de små pojkarna och Saba och Dromeda vill fortfarande ha någon vänlig själv som kan ta hand om dom bättre än vad jag kan för tillfället.
Saba och Andromeda flyttar nu definitivt tillsammans för annars finns det risk för att någon av dom blir kvar ensam här.

Putteli putt!
Alla pojkarna finns fortfarande kvar om det är någon som är intresserad

Jag puttar denna tråden till Linn.
Ojdå, är det fortfarande aktuellt?

Nej, men det är därifrån mina tre mustjejer kommer ifrån som Linn nu har tagit över. Hon ville läsa vad det stod om dem.

Tack Ulrika, nu kommer jag ihåg tråden :) Ska snart lägga upp bilder på dom. Ska bara orka masa mig iväg och hämta sladden till mobilen.