Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 426 ggr
Nikka
0

Önskar låna mushane 2009!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en liten mushona vid namn Pixi som jag tänkt para våren/sommaren 2009. Hon är svartvit, jättefin och jättesnäll. Nyfiken och allert. Hon söker en fin liten muskille med bra temperament som vill bli pappa till hennes ungar. Färg spelar ingen roll. Han får helst bo i närheten av Stockholm/upplands Väsby då Pixi har sitt bo där.

Så om du har en intressant liten kille så mejla gärna, men som sagt… parningen sker inte förrän nästa år (ändringar kan ske) så vet du om att han kan lånas ut om ett år så hör jag gärna av dig och berätta lite om din hane. Ev. pris kan diskuteras. Mvh /Annika & Pixi

Vattnadal
0

Hur gammal är hon nu? Funderar bara om hon inte är för gammal att paras nästa vår/sommar.

Engelsktypade honor kan man gott para första gången vid 4-6 mån, senare kan det vara för sent. Svensktypade honor kan vara närmare 10 mån första gången, men det är sent. Bättre om de är 6-8 mån med en första kull.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
0

Jättesöt tjej och kul att du planerar så god tid i förväg.

Precis som Vattnadal råder jag dig inte att para på en för gammal hona. Lämplig ålder är 6-10 månader, för första parningen, men absolut inte äldre.

Jag skulle tipsa dig om att besöka utställningen i Kallhäll 24 augusti, där kan du glo på många mushanar och även träffa massa musfolk.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nikka
0

Hon är nu snart fyra månader, så jag har tänkt para henne i slutet av 2008/början av 2009 iaf. Då är hon väl runt 9-10 månader, men det kan ju ske tidigare också. Hon är förmodligen en svensktypad mus, då hon är köpt i djuraffär och ser ganska "svensk" ut (hämtade henne dagen efter hon anlänt dit och var då fem veckor).

Tack för tipset om utställningen! Kanske åker dit och kikar lite. Annars om ni/nån är intresserad av att låna ut en hane (behöver inte vara svensk) så kan ni ju höra av er. Skulle vara kul att få ungar med någon som inte ser lika dan ut som henne.

Tack för svar btw! :)