Safaribur
Är de bra? Fick reklamblad från Djurmagazinet i brevlådan och de hade erbjudande på safariburar. Mått 40x25x24 cm, med inredning. Kanske skulle en ensam hane kunna bo i sådan bur?
Nån som har en safari och vill delge synpunkter?

Jag är mycket förtjust i safariburen, enda problemet är just att den är så liten. (förmodligen kan man inte ha ungar i den heller…) Med alla tunneldelar som min pojkvän genast blev förtjust i kan man dock ge mössen lite mera springyta. Planerar själv att köpa en till och koppla ihop med den jag har. När jag jämför med min andra bur (Duna, efter vad jag förstått här på forumet) är jag särskilt nöjd med det tysta hjulet som inte släpar i golvet, och med att man ser in så bra. Färgskalan är ett plus också. Gillar inte de klara färger mycket musgrejer brukar komma i…
Men så har jag ju bara prövat de här två burarna, så det finns säkert något ännu bättre.

Jag har en hel hög safaris. Använder dem till ensamma hanar eller de som går 2.
Fördelar, tar inte så mycket plats men håller minimåttet. Bra insyn, både plast och galler så att musen kan klättra lite mer i den. Hjulet är jättebra för musen, men svårare att få rent om de kissar och bajsar när de springer. Dock kan man köra dem i diskmaskinen, och DÅ blir hjulen rena, men diskmaskinen luktar spunk!
Nackdelarna är att de är lite jobbiga att städa.
Jag tar oftast bort den där lilla balkonghyllan med huset, för de bara tuggar sönder och kissar ner den.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vad kostade de? *nyfiken* Ordinarie pris hos oss är 298 kr för den. Tror inte att det går att få den utan tillbehör (balkonghylla med hus, stege och hjul).
MVH Elin
Jag har en Habitrail safari till salu, en extra grej följer med kostade 75:- på zoo, liten utkikspost/sovplats. Använts lite till Robowski hamster och sedan till en vintervit men hon trivdes ej i den. Inga möss har gått i den.
Tycker de är för små både till hamster och möss. Vill ngn köpa den så kan den tas med den 27/8
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Vad vill du ha för den?
Den som de rear på Djurmagazinet kostar nu 198:-
Tror jag köper mig ett par st. Jag tycker de ser fina ut.

Låter definitivt som ett bra erbjudande. Min kostade lite över 300 kr.
Kan de va något i ett startkit? Safaribur?
Vilket pris kunde du ordna Elin, om man köper 10-20 st?
Såg också utskicket från Djurmagazinet nyss. Tyckte att det var himla billigt iallafall.

Vi har en ensam hanne i en safariur. # 1 och #2 gav en bra beskrivning. Bra bur men liten. Vi hade rör först för att öka utrymmet men det är krångligt att både hålla rent i dem och att sätta ihop dem rätt igen, så de används inte nu.

Kan lova safari för 150 kr, för det kunde jag förr! Vet inte om jag hinner få hem fraktfritt, men kan kolla…
MVH Elin
Vad är det för tillbehör till Safari? Hjul, vattenflaska?
Vad jag kan se på bilden i reklambladet så är det hjul och ett hus som tillbehör.

Japp, ett hus på en liten balkong med stege ner, och så hjulet ingår.
MVH Elin

Fasen vi här nere i Norrköping skulle med ha dådana erbjudanden…Till mina pojkar som jag vill ha kvar….

Fasen vi här nere i Norrköping skulle med ha dådana erbjudanden…Till mina pojkar som jag vill ha kvar….

Alla djurmagasin kör med samma priser. De kör samma annonsblad över hela landet, så det är bvara att ta dig till närmaste butik, eller så kollar jag om det finns några chanser för mig att fixa den billigt och ta med på söndag!
MVH Elin

Puss Elin skall kolla här finns det inte skulle jag vara tacksam om du ville ta med…
Jag köpte en sån bur igår. Den sista som var kvar så jag blev lite besviken. Ville ha två st.
Elin, kan du ta med dig sådan bur på söndag för ett bra pris så köper jag gärna en.

Jag kollar vad vi har hemma, och tar med, kanske kan fixa lite halvbra priser på andra burar med, i alla fall lite rabatt, men inte samma som om jag beställer hem massor bara åt oss…
MVH Elin

Tyvärr har vi bara 2 safari-burar, från Imazo, som hjöjt priset. Azola brukar jag kunna få lite % av, om jag är snäll, och kan säkert fixa bra pris till nästa träff. Kan inte gå ner mer i pris på safaina än 239 kr, tyvärr…
Minidunor med tillbehör (hylla, litet plasthjul, flaska, skål, hus och vadd) kan jag fixa några enstaka för 290 kr. Det finns även 2 gallerburar, låga, dvs inte med våningar, för 290 kr på ex-pris, kan erbjuda dem för 230 istället. Inget för små möss, men engelsktypade hanar kanske…
Tar bara med burar om det finns intresse, då jag bar och bubbade för mycket igår så handlederna vill slippa bära i onödan nu…
MVH Elin
Kommer att finnas ett lotteri på en Safaribur på utställningen på söndag!

Åhh lotterier .. sånna slösar jag alltid pengar på men vinner aldrig om det inte är vinst varje gång *ler*