Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 864 ggr
Grodan
0

Djurkunskap i skolan

Tycker man borde ha djurkunskap som ett ämne i skolan redan från första klass! Där man lär sig allt om djur. Vilda djur, tama djur, förstå djur osv. SAMT vad man ska göra om man finner ett djur ute i naturen.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

gulzebra
0

Jag kan bara instämma!

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Fairytail
0

Jag instämmer!

axilur
0

Absolut!

/Anneli

dreamiz
0

O hur man ska bete sig med djur, att djur är levande varelser o inga leksaker.

Otaku
0

Självklart! Det våre jätte bra! Jag går ju fortfarande i grundskolan och skulle uppskatta Djurkunskap! Eftersom jag vill söka till Naturbruksgymnasium inriktning- Djurhållning!

Och som dreamiz skerv, djur än inga leksaker.

Mvh Vinetta

TantSelma
0

Biologi?

Muszimba
0

Biologi, tror inte det. Men Djurologi/Zoologi.

Grodan
0

#4 precis. man borde gå igenom alla tamdjur, hur man gör med dem - lära sig förstå dessa osv, samt givetvis djuren i naturen - vad som är rätt och fel beteende i naturen, när man ska ingripa och när man inte ska göra det samt HUR

tänk att få lära sig sköta sina sällskapsdjur i skolan… fasiken då skulle jag vilja börja om mitt liv…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sandra-L
0

Jag gick naturbruk - inriktning djur. Superkul! :)

axilur
0

Jag går naturbruk - inriktning djur. Och ja, det är superkul! :) :P

/Anneli

Nikka
0

Etologi kan man läsa på gymnasiet, vilken linje man än går.. iaf där jag gick. Och där lärde man sig massa om djurens beteende och sådär. Väldigt lärorik kurs.

gulzebra
0

#11: Inte alla, hänger på övriga schemat också.
Själv gick jag hästhållning på naturbruk och skulle ha läst etologi med djurklassen, men tyvärr fick etologin flyttas och schemat krockade med obligatoriska kurser så jag fick inte läsa det. Sög rätt hårt för det var den kursen jag såg mest fram emot av allt som pluggats alla 3 år… :(

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

AndreasS
0

Kan bara instämma med #0

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

hus-musen
0

det hade jag i mina skolor, från årskurs 1-9.. det ingick i biologin och var hur ett djur fungerar, vad man får och  inte får med vilda djur osv

Qui dormit, non peccat

ostbiten
0

jag instämmer! det är viktigt att barn lär sig om djur och hur man hanterar dem.. djur har en terapeutisk verkan för små och stora. vad jag minns så hade vi endast biologi på gymnasiet där vi studerade naturen men inga djur. barn borde få lära sig om djur redan på lågstadiet. man skulle kunna tala om, arbeta, upptäcka, prata och uppleva något djur i veckan om man skulle ha zoologi, djurologi.. jag jobbar på dagis och vi har nog tagit upp en del djur och pratat om dem men man skulle kunna ta det ett steg längre och riktigt fördjupa sig med barnen i olika husdjur och djur i naturen. ett nytt djur i veckan som man skulle bekanta sig med.. hur man ska bete sig med olika djur och vad de äter och så skulle man sjunga sånger om de djuren och pyssla olika djur:) då skulle även barnen ha en annan uppfattning om djur tror jag när de får bekanta sig med alla sina sinnen..

hus-musen
0

vad har ni männsikor gått i för skolor egentligen? jag hade djurens dag, var bla på olika bondgårdar o kollade på kor, får, höns o de vanliga djuren som hundar, katter osv. var oxå på järvzoo o kollade på björnar, fåglar vargar, älgar , igelkottar ormar,spindlar, leguaner osv var tillomed en sväng till fjärilshuset och lärde oss om fjärilars spännande sexliv(snark ganska trist men fina färger fanns det!!) och det var minst en gång om år från lågstadiet till högstadiet!! sen hade vi djurspårning i det vilda sista året i gymnasiet, och vanlig biologi och djurvandring bla och under hela den tiden var det noga med vad man får göra i naturen, vilka djur man ska undvika, vad man ska göra om man hittar ett skadat djur osv

herregud vad fins de för sk*tskolor egentligen? ni allihop läre flytta hem till mig i hälsingland så de blir nån ordning på folk härSkrattande kan tillägga att jag bara gått helt vanliga kommunala skolor utan pengar och ändå så har vi elever fått rätt mycket info med oss!!

Qui dormit, non peccat

AndreasS
0

Själv gick jag i skolan (1-9) under 80-talet

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek