Mus utomhus...
Har en liten fråga angående mus utomhus.
Många av de bilder jag ser här på sidan verkar vara tagna utomhus. Är det bra att ha musen utomhus? Hur länge kan man vara ute och hur varmt ska det vara? har själv funderat på att ta ut de nån dag, men vill fråga hur ni "gör".

Jag har tagit ut möss ibland, men då endast för att fota dem. Då har jag satt dem på någon hög mur eller liknande som de inte kan ta sig ner ifrån. Eller bland våra stenar vid fontänen för där kan jag omringa dem med benen så de inte kommer så långt. 
Vet inte hur varmt det ska vara, men skulle ju inte rekomendera att ta ut dem på vintern eller när du själv tycker det är kallt. När jag kan ha linne/t-shirt på mig brukar det vara lagom att ta ut mössen med. (Går nästan alltid omkring med tjocke-tröja. Även nu på sommaren…
)

Ja, t-shirtregeln är faktiskt väldigt bra!
Älskar mina stora små vänner..
Okej, tack för tipsen!
Tänkte nämligen oxå bara ta ut och fota de :)

Det tycker jag var en bra idé! Det blir alltid bättre färgåtergivning utomhus. Lättare att fota utomhus över huvudtaget.
Väntar nu bara på att solen ska komma fram någon dag :P
Tips på hur man får mössen att sitta någolunda stilla? En av mina möss (Pixi) har nämligen en jäkla förmåga att röra på sig när man ska fota så hälften av bilderna blir oftast suddiga… typiskt.
Har det blivit några fina foton än?
#6 Najj, den där sablans solen vägrar komma fram! :P Den dyker upp i nån minut, sen blir det molnigt och börjar blåsa. Vill inte riskera någon förkylning på tjejerna lixom. Ska vänta nån dag till och se om det blir sol, vilket de har lovat att det ska bli. Sen ska jag skicka in månadens mus om det blir nått bra foto (Det var väl senast den 27 varje månad?)… så får hoppas att det kommer lite bilder snart ;)
Fast det bästa fotovädret är väl när det är mulet? 

Mvh Stephanie 

#8 Det bästa fotovädret är när det är soligt ute, men under kvällen, tycker jag! För när det är mulet blir det lätt grådaskiga bilder utan skarpa färger. Men mitt på dagen är det jättesvårt att fota om det är soligt. Allt det ljusa blir helt vitt och allt det mörka blir helt svart, typ. Vad man kan göra är att försöka ställa sig i skuggan oim det är mitt på ljusa dagen.
# 8 och 9
Jo, ska fota nån mulen dag oxå och se om det blir bättre.
Märkte nämligen att det blev som #9 sa, det blev nästan svarta där det var skugga och de vita blev totalvitt. Typiskt.. men fick iaf några bilder som blev ganska bra :) bilder kommer sen, när min dator förstår att han ska fungera *grr*