Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 420 ggr
volvo850
0

bajsa blod, vanligt?

Är det en vanlig sjukdom hos möss att dom börjar bajsa blod? jag hade möss förut å dom började bajsa blod, och till följd av det vart mössen kannibaler och började äta upp varandra levande:( är det vanligt? jag funderar på att skaffa två hanar igen men vet inte om man vågar. Det var inte roligt när dom gjorde så…

Grodan
0

Men usch. Näe, det är absolut inte vanligt.

Det är tråkigt när man haft en negativ upplevelse, men genom att läsa på, fråga och lära sig så mycket som möjligt kan man förhindra att det upprepas.

Fast två hanar ska man ju inte tvinga att leva ihop om de inte vill eller kan. Tvingar man hanar att bo ihop kan de börja bråka och inte sällan leder det till döden.

Kannibalism utövar möss och råttor enbart när de är utsvultna. Att vara hungrig stressar djuren och leder till kamp om maten och då uppstår bråk.

Jag älskar möss innerligt och en av de roliga sakerna med dem är att mata dem. De är ju djur som hela tiden skall äta, som naturligt ständigt är på jakt efter mat och som har så hög ämnesomsättning att de alltid behöver mat. Klarar man av att mata sina möss med näringsrik mat så får man i stort sett ha friska möss.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️