Varför dessa engelska inlägg?
Jag måste fråga varför det vimlar av engelska inlägg på MIF?
Tänker man på dom få utlänska som besöker sajten?
Och kanske glömmer dom som är yngre och inte är så duktig på engelska än eller dom som oxå är äldre och inte har så massa kunskap på det engelska språket.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
Det finns en hel del människor utanför sverige som är intresserade av möss som finns på detta forum. Dessutom finns ju fortfarande en massa inlägg på svenska och de som jag sett som haft svårt för engelska så har skrivit så gott dom kunnat och bett om hjälp.
Och det bästa sättet som finns att lära sig bättre engelska är att träna träna träna…

Dom få utlänska besökarna är nog lätträknade…för 70% av inläggen här skrivs av Grodan själv.
Så antalet yngre som ungrar saker om möss,eller folk som inte kan så bra engelska är nog mkt fler än dessa få utlänska besökare(har aldrig sett någon utlänsk besökare här ens)
Och sedan är det nog inte MIF som ska lära barn/folk att träna på engelska.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
Nej inte har jag sagt att mif ska lära men vaddp 98% av det som finns på engelska finns ju på svenska. Svenska materialet om möss och sådant är ju väldigt stort på denna site.
Och om någon i ett engelskt inlägg skriver på svenska så svarar ju folk på svenska. Det är ju inte dödstraff på att hålla sig till språket i inlägget.

Ja, inte tycker då jag att det är några problem med de engelska trådarna. De flesta som är nya/unga skapar ju nya trådar angående sina frågor!
Älskar mina stora små vänner..
Tycker det är bra att mus iFokus har en engelsk del oxå på detta sätt kan även utlänska musintresserade komma hit.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Att göra oss mer lättillgängliga för utländska musintresserad är ju jättebra och viktigt. Främjar utbyte länderna emellan - och vi vill ju få hit möss. Klart vi även ska ha en engelsk del i forumet. Det har ju till exempel finska musforumet också. Man kan ju inte göra alla nöjda precis hela tiden, men om nu någon ung person eller person som inte kan engelska oavsett ålder tar illa vid sig för att det finns inlägg här på engelska för att de inte förstår, så är det ju inte värre än att de kan få hjälp med översättning från de som kan. Och som tidigare skrivits så finns de flesta engelska trådarna här även på svenska. 
//Lina

Som det är nu så fattar jag inte vitsen med dessa inlägg…Men kanske kanske det kommer hit några utlänska musintresserade här som man ser skriver på foumet
//Malin
Vi har ju en från polen som till och från är väldigt flitig. =)
Dessutom kommer det säkert hit fler utländska musintresserade ju fler engelska inlägg vi har och ryktet sprider sig att det där forumet i Sverige minsann tar till vara även oss som inte talar svenska.
Ringar på vattnet.
//Lina
Men Malin… nu blir jag faktiskt ledsen… 
Jag startade den engelska sectionen för att flera utländska musfolk ville vara med här, samt för att jag vill att vi som är intresserade av möss skall kunna knyta kontakt och byta kunskap vart än i världen vi bor. Det är ju ändå en väldigt unik sak med internet.
Musintresset är så jäkla tunnt i Sverige. Jag har i många många år jobbat för att utöka det och denna globala grej tror jag är en mkt stor del av hur intresset kanske kan öka. Sedan personligen så känner jag mig lite ensam i min fanatism (och vetgirighet) över möss och vill verkligen hitta flera som delar detta intresse med mig. Och jag tycker att iFokus erbjuder så mycket mer än phpbb-forum gör. För visst finns det massa engelskspråkiga forum på nätet, men jag ser liksom inte vitsen att söka sig dit när man inte kan få det som man kan få här.
De senaste dagarna har jag skrivit mer Engelska inlägg därför att vi har flera stycken riktigt stora och kunniga uppfödare som är medlemmar här och jag vill så gärna få med dem i diskussionerna. Det är ju så himla intressant att få ta del av deras erfarenheter och kunskaper.
Lärdom och ökad kunskap om möss i Sverige och på mus-ifokus tror jag är en stor nyckel till att det ökade intresset för möss i Sverige. (Jag kan inte låta bli att vara en ideell ambassadör för tammössen i Sverige!)

jag tycker du gör rätt grodan! har ju sett polska, danskar, norskar, engelsmän osv här o de är knepigt att det inte finns fler engelska sectioner!! de är lättare att förstå engelska än danska, dessutom så kan de flesta 12åringar ganska enkelt följa med i diskussionerna då engelskan inte är särskilt komplicerad o om nån undrar över ett ord så svarar vi ju på svenska! så stå på dig, för de här är ett jättebra aätt att komma i kontakt med utlänningar med samma intressen!
Qui dormit, non peccat
Ja, ibland misstänker jag att min dåliga engelska skrämmer bort många av våra utländska medlemmar… hihi

haha kan inte påstå att jag är särskilt mycket bättre själv! men man gör så gott man kan o de är huvudsaken=)
Qui dormit, non peccat
Tja, en del är mkt nogräknade. Jag fick faktiskt ett pm en gång med en utskällning över min dåliga engelska i ett inlägg.
Så nu försöker jag tänka lite på hur jag skriver… (men bara lite)

Tyvärr finns det väl inget forum i England av denhär typen.

Tyvärr finns det väl inget forum i England av denhär typen.
#14 har du fått skäll för engelskan Grodan ;) Hoppas du inte tog åt dig i alla fall…

Inte behöver du bli ledsen Grodan för att jag säger min åsikt.
Visst är det bra att få hit utlänska musintresserade hit,men jag tror inte att fylla MIF av engelska inlägg är rätt väg.
Och sedan är det din tycke och smak att det bör finnas fler utlänska medlemmar här,kanske min oxå…Men vad spelar det för roll vad du,jag och några andra få aktiva tycker?
MIF är till för alla och man får se till medlemmarna här,då är inte hälften av medlemmarna utlänska eller så extremt duktiga att dom vill skriva och diskutera på ett forum på engelska.För när jag skrev denna tråden så var mer än hälften av inläggen som stod aktiva engelska.
Vissa dagar händer det inte många knop här,är det då inte bättre att lägga energin på att hålla det igång på ett annat sätt än skriva engelska inlägg?
//Malin
Men skriv då inlägg och diskussioner på svenska så följer ju alla svenskspråkiga efter. Orsaken till att de engelska inläggen är aktiva är ju för att vi är ett gäng som gärna (i alla fall jag) diskuterar på engelska så att utländska medlemmaroxå ska förstå och tycka det är kul.
Jag iaf tänker inte inte heller så mycket på om det är engelska eller svenska inlägg utan skriver av hjärtanslust endå. Sen får stavning och meningsbyggnad bli som den blir..
#17 nädå faktiskt inte… jag skämdes nog mer… 
#18 Klart jag blir ledsen när det kommer "gnälltrådar" här på mus-ifokus.
Men jag ska försöka ta kritiken konstruktivt, samtidigt som jag även vill att medlemmarna här också gör det.
Som jag skrev var det faktiskt flera utländska medlemmar som ville ha en Engelsk sektion här och jag och flera andra välkomnade det stort. Vi diskuterade även en Tysk sektion, men för få här förstår tyska så det lades ner. 
Som Sajtvärd anser jag att engelsk aktivitet är bättre än ingen aktivitet på mus-ifokus. Jag tycker det är underbart skoj att mixa språk och kultur. Det är ju ett enkelt val att strunta i de engelska trådarna om man inte förstår dem. Och inget hindrar från att man frågar, om man är nyfiken på vad som avhandlas i tråden! 
Det har varit noll knop här för att jag i stort övergav sidan och la ner energi på råttor-ifokus istället. Fick för mig att mus-ifokus var självgående, men den dog lite när jag försvann… fast amaira och Terato gjort ett kanonjobb med att hålla sidan aktiv - utan dem hade sidan dött helt!!!

Men då tycker jag vi gör en ny tråd och diskuterar vad vi alla som är här aktivt….Vad vi tillsammans kan göra för att sidan ska leva upp lite mera.
För jag gillar MIF,men jag tycker inte det är kul när sidan fylls med engelska inlägg och jag inte ser enda utländsk medlem som skriver här.
//Malin