Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 426 ggr
reverse
0

Jag vill ha möss

Nä nu…! Nu har abstinensen satt in. Känns så tråkigt utan en liten flock möss som busar och för lite oväsen.

//Lina

Grodan
0

…och piffar upp med sin härliga musdoft… Skrattande

Skönt. Trodde vi förlorat dig för evigt!

Tyvärr är ju läget med colorpoint uselt i Svea rike, fast jag har nog sett att det visats lite bebisbilder här på några…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

reverse
0

Jo, colorpointarna ville sig inte riktigt… Känner mig inte riktigt pigg än på att försöka starta ett avelsprojekt med det igen, men jag saknar möss. Funderar på om man skulle köra med något enklare först, bara för att få upp sugen igen… Jag vill ha fox:ar helt enkelt. Flört Är helsåld på det. Skrattande Nog borde jag väl kunna klara att föda upp några fox-magade möss utan att bli helt utan avelsmaterial och bara hitta några få, som blir sjuka, infertila osv?!?! ¤Argh, misslyckandet med colorpoint återspelas i mitt huvud¤

Fast det är klart - bone är jag himla sugen på numera, fastnade märkligt nog för den färgen, så det vore kul att "baka lite".

//Lina

Mymlan
0

#2 Foxar kan det bli här.. Sedan har jag en Blå fox hona på uppväxt..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[Thiah]
0

Är det svårt med colorpointer i sverige?? Har du prövat finland reverse? Tyvärr blidde ju ingen av mina 2 tjejer colorpointers så har bara mina vuxna tanter…

reverse
0

#4 Jodå, jag provade Finland. Fick efter mycket krångel hit två fantastiskt fina töser därifrån - en bone/fox och en colorpoint som det finns ganska många kort på här. ;) Tyvärr blev den ena infertil i tidig ålder vad det verkar, för det blev aldrig några ungar och den andra fick tumör, så det var ju bra att det inte blev några ungar där…

//Lina

[Thiah]
0

Ajda… Från vilken uppfödare fick du dem??

Tyvärr vet jag ju ingenting om minas bakgrund förutom att deras mamma eller pappa kommer från en uppfödare som heter Apollon… :(

reverse
0

Generellt har jag märkt att jag verkar vara en riktig "kaffelatte"-människa när det gäller färger. Räcka ut tungan (För dricker det gör jag inte). Jag fastnar för de där mössen som har färger liknande choklad, kräm, beige - ja kaffelattefärg…

//Lina

reverse
0

#6 Suvi Pohjonen heter hon. Apollon har jag också varit i kontakt med och som även Suvi har rekommenderat om man vill ha colorpoints. Tyvärr har inte Maria (Apollon) kunnat bistå mig och jag tröttnade på allt krångel med att försöka styra upp frakt etc också. Skrikandes Tyvärr har inte Suvi vanliga korthår längre, utan satsar på krulliga möss, vilket inte är intressant för mig. Så det är synd, för henne har jag bra kontakt med.

//Lina

[Thiah]
0

Ah.. jag och ostbiten parade  hennes apollon hane med min colourpoint hona men tyvärr verkar det som om  bara en av de 4 får pointers..Siri verkar få svaga svaga pointers men jag vet inte…Kanske får skicka över Fiona till grodan helt enkelt.. Hon hade visst en hane där :D

Grodan
0

#8 Om det är den Suvi jag tänker på så är hon kanontrevlig och hjälpsam, så kontakt med henne är ett stort plus.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

reverse
0

#8 Säkert hon. =) Hon var så snäll och kollade runt i Finland åt mig när hon bara hade krullisar och kom med tips och erbjöd sig att hjälpa till med finskan om det behövdes osv. Pratade med henne bara häromdagen, men ja, jag orkar inte riktigt med att söka möss aktivt utomlands just nu. Räcka ut tungan

//Lina