Ny här
Vet inte om ni brukar skriva och presentera er, men tänkte berätta att jag är ny här och på mus-sidan: Mina flickor fick en par Vattnadals-töser i söndags, och nu är mamma fast! Försöker läsa allt jag kommer över. Så jag kommer troligen att bombardera er lite framöver. Lotte heter jag och bor utanför Söderhamn. Har själv hamsteruppfödning, så gnagare är inget främmande för mig. Men det är en helt ny värld med möss märker jag. Så jag får se om det "går att lära gammal hund sitta.." :)
Välkommen hit!
Du kommer säkert att trivas för det är trevligt stämning här på forumet. Jag är här i stort sett varje dag och läser inlägg och skriver själv ibland. Jag har skrivit presentation av mig i den svenska pres.tråden.

Tack för välkomnandet! Tja, ni kanske redan märker att jag inte är hemma ens på forumet:) Men jag ska träna mig där också.
Nu är jag redan på jakt efter fler engelsktypade. Synd att jag missar utställningen på söndag, även om jag råkar vara i Stockholm då…:( Det hade ju varit en upplevelse!
Hej Lotte, och välkommen in i gänget!!

Hej Lotte och välkommen… så kul med ännu en mamma … där det är "barnens" … eller vad vi nu försöker inbilla andra *ler*
Hej Lotte!!!!!!!! Välkommen
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hehe..ja vi mammor kan vara bra lustiga:) Märker det när jag har köpare till mina hamstrar, där en del mammor nästan är värre än barnen..! Det har hänt mer än en gång att de gått härifrån med fler än den de tänkt sig, eller att de kommer efter nån vecka till och vill köpa en till. Och som sagt, det är INTE barnen som ligger bakom det…
Tack igen för att jag känner mig så välkommen! Det är ju riktigt trevligt här hos er 
Hejsan Lotte! Vi känner ju varandra sedan förut (från SHF). Möss kan man ha ihop så de tar inte lika stor plats som en hamsteruppfödning…

Hej igen Tomas! Det är så kul att höra från dig igen:) Ja du, börjar fatta lite av "poängen" med möss, och platsbesparingen man får, ha! Annat än mina andra godingar, med en-och-en-burar. Jag är ju tvungen att säga att det är tuuur att jag inte har så mycket plats längre, annars drar jag väl på mig för många möss. Speciellt som jag vill ha en i varje färg och hårlag…minst! 

*****Välkommen****

ett stort välkommen hit till detta trevliga gäng med musglada människor.

Välkommen hit:)

Jag hör också till mammorna. Familjens musmatte är egentligen 13-åriga dottern. Vi köpte de två första mössen förra sommaren. Fler skulle det inte bli. Just nu har vi 11.
Välkommen du också…

Skönt att upptäcka att vi är fler… Jag menar mammor som genom barnen har fastnat i "musfällan". Välkommen!

Haha! Är tvungen att le stort för ni är så trevliga allihopa:) Ja, det är tur man kan skylla på barnen…Det var så det hela började med mina hamstrar. Först visste jag knappt vad en hamster var, när ena sonen ville ha en. Gav med mig till slut, och han fick sig en dvärg vid namn Doris. Då ville flickorna genast också ha! Då bidde det en guld så de hade lite mer att ta på.. Sen var mamma Lotte så fast sååå. Från två burar så hade jag helt plötsligt 10-15.. Maken blev väldigt paff! Hehe.. (Tilläggas kan att han ICKE delar vårt djurintresse..harkel!) Nå, sen har jag haft uppfödning ett tag då.
Och nu har jag fastnat för de här små muslingarna..suck..Undrar var det slutar?? Nån som anar oråd?

*ler* anar oråd - nej inte ett dugg… bara helt övertygad var det slutar …. jag vet vad som hände här ialla fall *ler*…
Från 2 till dottern… från zoo. När en dör så ska man ha en till eller 2.. från uppfödare…. det vart 4.. o ytterligare 4 o… nu är dom snart 15 st… *ler* sen i maj… men så kul…
Som jordnötter… man ska bara ta en … o en liten till sen är man fast o äter upp hela påsen ….
Var till Helsingfors på utställning i juli o ser fram emot söndagen.
Jag vill gärna rekommendera Lottes son som lott-försäljare! Jag tror väl aldrig att SHF sålt så många lotter som när vi satte honom på uppgiften!

Ja det lät bra… sånt gillas *ler*

Ha, säger du det Tomas?! Ska jag berätta för Emil, så blir han glad:) Synd att han själv har tappat intresset nu att följa med…det blev så tidiga mornar, att han smått dog:) Men nu har jag småflickorna som tagit över och hänger mig i hasorna så fort det är utställning. Och som blir sååå sur när den andra får rosett och priser och inte hon själv, och vice versa! De tävlar nog visst mot varann inte med djuren,hi!
Välkommen Lotte!