Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 292 ggr
Mymlan
0

Siameser

Tomas sa igår att siames ungar är små (minns ej ordagrant som han sa). Så nu undrar jag hur det kommer sig?

Köpte en blåag av lisa som är 4 veckor och så stor är inte mina siames ungar som är födda den 20/7. Bra foder får de, fritillgång och mer därtill. Kan det bero på det var 9 st i kullen? eller det att ev så var mamman och pappan för nära släkt? jag vet inget om det bakom föräldrarna.

Ungarna är i alla fall otroligt pigga, matglada. Eller är det bara så jag som tycker de är små.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Lisaisa
0

Jag har ingen aning, men blåag du köpte av mig har 13 kullsyskon, så det borde inte bero på det.

[TomasH]
0

Eftersom det inte funnits så många siameser i Sverige på sista tiden, så har man nog parat det man haft hemma, vilket kan vara små djur. Jag skulle rekommendera att du kanske parar dina siamesungar med din nyköpta silveragoutihane. Då han troligen INTE bär på genen för enfärgat och han bär definitivt INTE på siamesgenen. Du kommer att få tickade burmeser i kullen = "agoutiburmeser" bärande på enfärgat, chinchilla och siameser. Du behöver korsa två sådana "agoutiburmeser" för att med lite tur få siameser. För att sprida den genetiska variationen lite kanske du ska para två olika siamesflickor med silveragoutihanen och sen deras ungar ihop. Vill du ha en enklare variant, kan du försöka med Anna Nilsson (Stjärnvindens) eller Grodan. De har lite siameser