Mössen & denna värme,
Hur gör ni för era möss nu när det är så himla varmt & kvalmigt, Jag kan tänka mig att det är möss & andra djur som inte orkar med när det blir så jobbigt varmt som det har varit ett tag nu.
Jag hittade min lilla prinsessa Alice helt håglös, hon lever ännu men jag vet inte vad jag skall göra, Jag vet inte om det är värmen eller om det är ngt annat som är galet med henne.
Usch ibland känns det bara skit med djuren, är det inte det ena så är det ngt annat. 
Ja, tyvärr får man nog räkna med att husdjur blir sjuka.
Värmen tycker jag möss klarar bra. De behöver dock mycket vätska. Vad som händer när det blir väldigt varmt är att många som är lite klena slås ut. Detta gäller även människor. Så tyvärr kan man nog räkna med lite dödsfall…
Tycker popcorn-tipset är väldigt finurligt: Värme ("popcornstid")

Jo jag vet att husdjuren kan bli sjuka men det är bara så himla trist när det händer..
Terato hade något tips på att man kunde lägga in isbitar i en skål i buren. I akvarium/terrarium kan det bli rätt bra svalt då, men tror även att i en vanlig musbur kan det bli lite svalt just runt isbiten i a f… Kan inte skada att testa.

Jag ska testa det och se om det fungerar..
Mina möss fick isvatten häromdagen. Det verkade rätt uppskattat. Gubben la sig brevid skålen.
/Anneli