Write Articles!!! | Skriv artiklar!!!
ENGLISH I would like some articles, facts, anekdotes, novels or other fun things about and with mice to put up on the community. If YOU would like to contribute it´s VERY welcome! Pictures are welcome - if you don´t have any I can arrange something.
Mail it to me on this adress: gerodean(AT)bostream.nu (change (AT) to @)
SWEDISH Jag vill gärna ha Artiklar, fakta, anekdoter, noveller eller andra roliga saker om och med möss att sätta upp på mus-ifokus. Om DU vill bidra så är det MYCKET välkommet! Foton är välkomna - om du inte har några kan jag ordna. Mäjla bidrag till mig på adressen: gerodean(AT)bostream.nu (byt (AT) till @)
Egentligen vill jag säga … ja, här kommer hon, Kärringen-mot-strömmen igen… med sina egna tankar och åsikter…

Det är bäst jag säger innan jag skriver: Jag förmedlar enbart några tankar jag har, ingenting annat. De är till för att funderas över, eller låta bli om det passar bättre - ingenting annat.
Det skrivs definitivt inte som kritik!
För mig är det helt okej att "tycka annorlunda", både att jag gör det själv och andra gör det. Det är ju så det ÄR. Sedan kan man göra det tyst eller högt. Det är när det går till personangrepp som det inte längre är okej.
(Och jag syftar inte till någon här, vill jag tala om på det bestämdaste! Jag tänker mina egna tankar högt, för att jag behöver det själv.)
I genomsnitt är det ca 50% av människorna som inte håller med en, läste jag någonstans ganska nyligen. Om det t.ex. skrivs att sossarna vunnit en jordskredsseger, har de ändå inte mer än ca 54% av rösterna.
Tål att tänka på, tycker jag. (för vilket besvär man får om man vill försöka vara alla andra till lags för att "duga")
Så; Hej allesammans, här kommer Kärringen-mot-strömmen som inte är tillags. I gengäld önskar jag inte av ER att försöka vara mig tillags. Tycker det är mycket mer intressant att höra andra människors tankar och åsikter. Det kanske till och med kan få mig att ändra mig … 
- - - - -
Till saken.
Mus.iFokus är en underbar sajt! Många av artiklarna som står är oerhört bra! Och de kan användas som ett uppslagsverk - inom ett ämne där det inte går att få kunskap på något annat vis, för så är det ju med våra kära möss. Det är inte många som "vet nåt".
Var lite "försiktig" med Artiklar, tänker jag. Hellre kvalitet än kvantitet. Och här finns redan kvaliteten!! Du Grodan kan kosta på dig att "vara hård" i urvalet.
Fyll inte på, bara för "påfyllandets" egen skull.
På sjunde dagen vilade Gud när han skapade världen
. Mus.iFokus är också en "värld" som du skapat. "Vila" i det, ta åt dig glädjen och stoltheten över din så utomordentligt tillfredsställande skapelse som fyller ett stort behov.
Eller … vill du absolut att det hela tiden fylls på med nya artiklar; noveller, anekdoter osv, så kanske det går att dela upp artiklarna i två delar, där den ena är en s.k. "uppslagsdel". Det finns ju ett sånt behov av just det.

Jag har tänkt försöka att skriva en liten artikel om kastrering, frågade Janis lite om det när jag kastrerade Leif. Håller med om att kvaliteten är viktig och det är ju det man oroar sig för, om den ska bli tillräkligt bra, men man får väl göra så gott man kan så får ni säga vad ni tycker och tänker.
Ja, Nattskjorta, det tycker jag skulle vara underbart roligt att läsa om!
Jag tycker kvaliten gott kan variera, det gör inget. Jag vill gärna ha något att läsa och vet att många kan prestera goda Artiklar. Vet även att många vill men kanske inte vågar så därför måste jag ju meddela att gästskribenter ÄR mycket välkommet!