tycker synd om djur på affärer
jag tycker synd om alla djuren på djur affärerna när jag går in o tittar på djur (tittar mest på mössen väldigt ofta) men då ryser jag av att se dom sitta i burarna o alla får titta på dom när dom äter jag skulle vilja göra något men det går inte…

Jag vet exakt hur det känns.. Hitta fel och anmäl! ;) Jag har en djuraffär nära mej och den är HEMSK! ska anmäla dom..
Jo, det går faktiskt att göra något. Man kan anmäla djuraffären om det rör sig om lagbrott (ex för små burar, blandade kön i burarna el dyl) eller misskötsel. Man anmäler på kommunen eller till djurskyddsinspektör. Det kan vara lite olika beroende på vart man bor.
Sj tycker jag att de djuraffärerna jag brukar besöka tar väl hand om alla sina djur. Så man kan inte dra alla djuraffärer över en o samma kam.

nej men jag vill inte anmäla dom men liksom det ser så plågsamt för ALLA olika djur till o med i djurparker att folk tittar på dom när dom äter
jag tror inte djur far illa av att man tittar på dom när de äter, bara man inte stimmar runt och lever om. Ofta brukar personal vilja ha det lungt inne hos djuren och de e många gånger skyltat.
Blandar man inte in sina egna känslor då man anser plågsamt för dem då vi tittar på?
Jag ser helst att zoo har djuren i ett rum som är låst där de måste be en personal om de vill gå in och kika. Mer jobb men bättre uppsikt *gäller att personal är med in oxå* o att ungarna åker ut direkt då de petar klappar på bur/glaset.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
i stort sätt alla djuraffärer jag varit i på sistonde har skylt att man ska fråga personal om man vill titta. på ett ställe fick jag inte de då de nyss gett djuren mat. Den lokala zooaffären har dörren stängd när djuren äter o då får man inte gå in o titta.

ohh det lät ju bra
vet inte hur de gör om man faktiskt vill köpa en kanin eller nåt just då, ber de en komma tillbaka senare eller går det bra i alla fall mån tro? :S