Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 199 ggr
Vattnadal
0

Livet är lite hårt just nu...

Hade stora förväntningar igår, när jag skulle få träffa en ortoped efter 2 års väntan på tid och över 5 år efter bilolyckan, att han skulle laga mina handleder, så att jag blev helt frisk, i värsta fall genom några operationer.

Får istället höra att det är förslitningsskador i flera ledband mellan småbenen i hand/handled, och att det inte direkt går att göra något. Skickades (i och för sig på en gång, inte med månaders väntetid) till en handterapeut, fick prova ut nya ortoser (stöd) som jag fick beställa själv på hjälpmedelscentralen, vänta en vecka eller mer på och sedan betala själv. Sedan fick jag ett träningsprogram som jag ska försöka göra varje dag, och ska tillbaka för nya mätningar om 2 mån, och hoppas att det är en aning bättre. Bra skulle jag dock inte räkna med att bli, utan kommer nog att behöva ortoser resten av livet…Gråter

De jag beställt nu är i alla fall snygga (svarta) och bättree än den förra, och billigare, bara 295 kr st, inte 650 st, som jag trodde…

Kommer verkligen att behöva ha skoj i helgen, och känner att den där medeltidsmarknaden och alla lajvvänner kommer att ge en hel hög bättre humör. Dessutom ska jag pussa möss hela dagen imorrn, när jag är ledig!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ThereseW
0

Ååh, vad tråkigt.. Pissigt när ens förhoppningar går i kras sådär bara. Vet inte vad jag ska säga riktigt, annat än att jag tycker väldigt synd om dig…

amaira
0

Åhhh vad tråkigt. Skickar tusen och en tröstekramar *bryr mig*

cosmonita
0

Förstår att du är besviken nu. Hoppas att din helg och alla muspussar tröstar lite.

Kram.

maddemusen
0

Så trist! Usch ..Sitter också och väntar på Ortopedtid för handleder och armbågar så jag vet ju vad höga förväntningar innebär.

Kram och hoppas att du får en riktigt bra helg med dina lajvvänner !! Och att det tröstar lite !

Tänker på Dig!!

mandymoo
0

Ja du behöver lite skoj till helgen ….