VD's Quirinus
…har under ett par dagar blivit jättedålig. Han har suttit uppburrad på nästan samma ställe hela tiden. Tappat päls på ena sidan och verkat jätteslö och trött. Ingen större matlust heller för den delen. Från kry till jättesjuk på ett par dagar.
Det kan förstås ha med värmen att göra, men såhär påverkad tycker jag inte att han borde bli av bara värmen.
Men jag flyttade snabbt som attan in buren till badrummet där det är svalast och gav honom nytt vatten flera gånger om dagen. Gav honom givetvis alla möjliga nyttiga blandningar som jag läst om här, i hopp om att immunförsvaret skulle bli starkare. Men för några timmar sen ville han inte ens äta sin favoritflinga jag gav honom, vilket han alltid vill annars. (Ja, jag satt hos honom och matade.)
Så jag ringde veterinären direkt och fick en tid idag klockan 17:15.
Veterinären tyckte inte det var någon idé att sätta in någon behandling med tanke på hans ålder och skick, så han fick somna in. Pussgubben.
/Anneli
Aww *kram* det är aldrig roligt när dom blir gamla… Men du var duktig som gjorde allt det du gjorde och sen insåg att det var dags för veterinären.
Beklagar verkligen.
Men jösses en sådan söt liten mus. Kunde inte låta bli att göra denna lilla "tavla" åt dig.
Ser tyvärr att jag stavat hans namn fel, kastat om bokstäverna n och r.
( Men - Elin !!!
- vad är det för namn att sätta på en mus!! *skojar, försöker skylla ifrån mig* )
Orkar inte göra om det, så du får bilden som den är. 
Kram.
Oj, tack så mycket!
Jag hade själv jättesvårt ibörjan att inte säga Quinirus.
/Anneli