Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 225 ggr
Lisaisa
0

Tre möss på rymmen....

När jag tittade till mössen på morgonen var gabberburen med killarna öppen. Gallret på taket går att skjuta i sidled och det måste vara vad killarna har gjort. Själv öppnar jag aldrig buren på det sättet. Och nu var det en springa på tre cm. Tre killar saknades och eftersom jag sovit med dörren till uteplatsen öppen så var jag ganska orolig… Men efter några timmars letande har jag nu hittat en av ungarna under soffan, Blyger i bokhyllan bland massa pluggpapper och Trötter som låg o sov i en av mina stövlar… Nu är det väl dags att göra buren rymningssäker så det inte händer igen.

mandymoo
0

Åhhh va skönt att du hittade dom allihop…. usch vad rädd man blir dom är ju så små….

Lisaisa
0

Mm, det är riktigt skönt att ha dem där de ska va igen…. Tog inte lång tid innan de försökte igen. Nu vet jag iallafall hur de gjorde. Riktigt smarta o starka små pojkar.

mandymoo
0

Jo man blir snopen över hur högt dom kan hoppa, hur smarta dom är att putta o fixa för att komma ut *ler*

Jag hade en på rymmen igår jag med *ler*…. men han satt bara på bordet som stog bredvid buren o var bara glad att vi såg honom… tror han kände sig lite ensam där han satt *ler* Det var nykomlingen Eros.

cosmonita
0

Vilken tur att de kom tillrätta så fort!

Lisaisa
0

Åh, jag blir tokig på ungen som rymde imorse, nu satt han uppe på buren igen, fast det inte fanns den minsta springa… Förstår inte hur han lyckas klämma sig mellan. Vet verkligen inte hur jag ska bete mig för att få honom att stanna i buren.Fundersam

Mymlan
0

#5 Byt bur till rymnings säkrare. typ terrarie.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Muszimba
0

#5: försök med att lägga något på just den platsen som han smiter ut från, typ en liten bok eller liknande för att det ska vara jobbigt att komma ut. Då tröttnar han på att smita.

Lisaisa
0

Ja, jag la faktiskt två böcker på buren, en på varje kant där han brukar smita. Och nu i morse var alla möss kvar i buren.Skrattande