Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 661 ggr
amaira
0

Gomorron! 4 aug.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron, gomorron.

Här residerar jag i ensamt majestät. Skrattande

En härlig och fin dag Kyss önskas er av

Elyria
0

Jag ha nyss kommit hem från en nästan två timmar lång promenad med hunden. Följde en skogsväg. Efter en dryg timme började jag undra var jag skulle komma fram… Såg spår av både häst, hund, människa och moped, så även om det kändes som mitt i skogen förstod jag att det inte var så långt från civilisationen. Men tyckte att det nog började gå åt fel håll och svängde av på en annan skogsväg.

Efter en stund (cirkus en och en halv timme efter att jag gått hemifrån) insåg jag att jag var vid skjutbanan. Hörde inga skott, såg varken bilar eller människor och jag var ju på rätt sida om jordvallarna. Trodde jag… När jag kom fram till skylten "Varning! Skjutbaneområde" small det - från fel håll. Men jag var två minuter från grusvägen och en kvart hemifrån, och hade ingen lust att vända, så jag gick. Nu vet jag i alla fall vilken väg jag inte ska gå under mina upptäcktsfäder i skogen vid vårt nya hem..

Även jag önskar alla en fin dag!

[Thiah]
0

Godkväll på kvällen den 5e.

Sliter just nu med jobbet och allt runt så har inte mycket energi över till datorer, trots att man är datanörd. Men jag gömmer mig hellre i böckernas värld tider som denna…

reverse
0

Själv är jag på slutspurten på sommarjobbet som socialsekreterare. Lugnt och skönt har det varit de senaste dagarna. Förrförra veckan vikarierade jag för fem socialsekreterare samtidigt, så då var det lite mer hektiskt. Ska bli skönt att återvända till skolbänken igen faktiskt. Idag var dock en helt händelselös dag på jobbet - inget dök upp i facken, ingen ringde, ingenting. Kunde till och med åka hem en timme tidigare. Nu sitter jag och gör ingenting vettigt. Slösurfar och studerar den nyinköpta lilla musflickan, vars bur får stå på datorbordet för "tillvänjning" och observation.

//Lina

Grodan
0

Hallu!

Jag är tillbaka efter en kort liten semester i Möllevången i Malmö. Besökte en vän och tog med mig två härliga råtthonor hem.

Är nog sista gången jag kan resa iväg utan hund och iller, för det var problem med dem och jag var sjuk av oro. Mössen och råttorna kan jag lämna 2-3 dagar, om inte någon har ungar (hade matvakt till aby-kullen).

Jag är sannerligen ingen vän av resor. Bläh! I framtiden får fasiken berget komma till Mohammed!!!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️