Mus iFokus

Mus

Etiketterom-sajteninfo
Läst 524 ggr
Grodan
0

Nya versionen - bu eller bä?

Vad tycker du om iFokus nya version (version 3)?

(tänkte göra en omröstning men min stenåldersdator och nya iFokus har ingen lust att sammarbeta just nu)

Jag tycker i a f att det är jättekul och spännande med något nytt! Ska bli såååååååååå kul!!! Gillar också att det är mer färg och liv! Och att man kan gå vilse - helt underbart! Ett community där man kan gå vilse har mycket att erbjuda och man tröttnar inte lika fort.

Skrattande <--- samma smajlisar, men ifokusgrabbarna har lovat att vi ska få andra/flera (dock tror jag inte vi kan välja, vore väl för mkt begärt? *vill ha mus-smajlisar*)

Ah, aktiverar betygsättning istället, så kan ni betygsätta nya sidan:

BETYGSÄTT NYA iFokus!!!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
0

En fyra från mig. Är possitiv till förbättringar. Kanske skriker bu senare…hehe

Nattskjorta
0

Tycker den verkar intressant, även om man just nu e lite förrvirrad, återkommer senare med betygsättningen…. Tungan ute

gulzebra
0

Dåligt :( Plottrigt så det heter duga, svårt att få en bra överblick, svårt att fokusera på texten man läser med allt plotter, stör mig på att även trådlistan laddas om så fort man klickar på en ny tråd… Går ju inte lika snabbt att markera en massa trådar som lästa då…

Ja och så kan inte jag ändra inställningar på min sida för då loggas jag ut, men det är väl en bugg som kommer fixas hoppas jag.

Jo just det - support.ifokus borde stå med bland övriga forum. Och övriga forum borde stå i en finfin lista för nu är det bara rörigt.

Dessutom gillade jag att ha medlemmarna bland "mina favoriter" uppe där sådär fint till höger, det var så enkelt att se vilka som var inne… Inget klickande hit och dit liksom…

Nä fy, nytt iFokus är som ny bdb. Jefla lunarfiering, hatar när folk prompt ska ändra stilrena, snygga designer till jätteplottriga grejer som bara är jobbiga. Kan inte folk åtminstone ta en kurs i webdesign eller nåt först så man kan förbättra istället för att försämra? :(

Gnäll gnäll.

Nya funktioner låter jag vara osagda, jag kan inte göra nånting annat än att sitta på forumen iom buggen på min sida…

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
0

Förresten så har jag precis insett att de rundade kanterna på förra versionen gjorde mycket. Nuvarande kanterna ser bara hårda och ogästvänliga ut. Usch.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
0

Förresten ser det där gråa fältet vid reklamen förjävligt ut, precis som den vita rutan vid "bifogad bild" under skrivrutan…

Gosh, nu kom jag på mig själv emd att sitta och leta fel. Tyvärr hittar jag alldeles för mycket. Jag trodde bdbs försämring var värst, men jag hade liksom väldigt fel :(

[Thiah]
0

Jag tycker den är fin :D

Anett Lindbom
0

Det här blir nog bra det bara man har vant sig med allt det nya,,

Mymlan
0

Jag var tvungen öka skärm? till 1280*1024 för kunna se allt utan behöva scrolla till höger. Nu får man ha förstoringsglas för kunna läsa. Jag är ej 100% förtjust i detta utseende.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

amaira
0

BU. Stort BU.

Plottrigt, svårläst, svårnavigerat.

Varför måste "inläggslistan" till vänster försvinna bort (upp) när jag skrollar ner i ett inlägg för att läsa?

Förut kunda man skrolla i dem var för sig - bra mycket mer funktionellt. Nu kan jag inte samtidigt se inläggslistan till vänster, och ha ett öppet inlägg (som skrivits lite längre eller har många svar) till höger. 

Som just nu till exempel, när jag skriver, bara blankt till vänster i monitorn.

Nä, det här gillar jag INTE. Och så röstade jag fel dessutom Rynkar på näsan i misstag, blev två stjärnor istälelt för en…

amaira
0

Nä, det här blir bara värre och värre. Ska det vara så här?

Klickar på ett inlägg för att läsa, och hittar det inte, förrän jag skrollat ner på sidan så långt det går, då börjar det UNDER hela inläggslistan och inläggsavdelningarna. Är det meningen att man ska skrolla ihjäl sig?

Sorry, nu läser jag inte mer här, jag blir bara förvirrad och sur. Har en del koncentratinssvårigheter, och sånt här förvirrar mig bara. Inget kul. Flåt att jag gnäller. Nu ska jag pussa på mina möss.Kyss

Elyria
0

Min första reaktion var ett stort BLÄÄÄ och jag höll fullständigt med gul zebra. Nu har jag snurrat runt litegrann (väldigt lite med tanke på alla möjligheter) och till och med lyckats aktivera min personliga sida. Fast jag har inte tagit tag i att ta bort alla meddelanden som jag tagit bort för länge sen. "Du har 500 meddelanden som du inte kan se". Så nu ska jag alltså sätta mig och gå igenom 500 meddelanden för att se vilka jag ska ta bort? Men det klart…betalar jag 50 kr i kvartalet får jag obegränsad inkorg…

Hoppas ändå att jag ska vänja mig och så småningom tycka bättre om nya iFokus. Om jag har tid och ork att lära mig allt det nya… Jag hade ju inte tänkt sitta här hela dan…

Elyria
0

Nägra sajter har hunnit få in Artiklar om hur nya iFokus funkar. Till exempel Djurtransport: http://djurtransport.ifokus.se/

Direktlänkarna gillar jag! En positiv förändring.

lothus1
0

Det var ganska plottrigt måste jag säga, men man vänjer sig vid allt nytt oftast. Känns mycket skönare när man är inloggad av någon konstig anledning *s*

Dock ser det snyggt ut!

AndreasS
0

Jag ser fördelarna med nya iFokus. Jag tycker det är mer användar vänligt, lättare att förstå (när man väl satt sig in hur det funkar) Men för er som tycker den nya versionen verkar jobbig så kan jag tipsa om att det finns guider på en rad olika sajter bla som #12 säger, det finns en jätte bra guide på ridsport. där hittar man allt man behöver veta om nya versionen av iFokus.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[Thiah]
0

Jag anser mig ganska internet van då det är det enda jag gör i livet men jag tappade bort mig på sajten….det finns en hel del fördelar säkert men……

jag blev lite förvirrad när jag skulle komma från "min sida" tillbaka till "den vanliga" sidan där alla inlägg och saker fanns…. men man vänjer sig väl nog.. Dock kundeman ju gjort den lite lättare……

Terato
0

Jag har ju varit ifrån iFokus ett par dagar och det här gjorde det ju inte precis lättare att komma tillbaka! Gosh, vad man tappar bort sig. Men jag antar att man vänjer sig. Vill ge det ett par veckor innan jag yttrar mig ordentligt..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Muszimba
0

Nya versionen känns inte riktigt okej, har helst den gamla där man hade bättre koll på allt. Är lite av en vanemänniska.

Elyria
0

Vad segt det är i dag. Läser morgontidningen medan jag väntar på ny sida. Eller är det bara för mig?

Anett Lindbom
0

Det är lika segt här också,, jobbigt när det tar en sådan tid innan man kommer till den sida som man vill till..

Muszimba
0

Kan knappt logga in eller läsa inläggen. BLÄÄÄÄÄ för nya versionen.

Sandra-L
0

Håller med föregående inlägg..

BLÄÄÄÄ!!!

MoaL
0

Ja, jag gnäller också. :/ Dessutom tycker jag att alla färger är så tråkiga, formerna stela och "moderna". Det är inte alls lika mysigt och trivsamt som tidigare och jag riktigt vantrivs. :( Plus att allt är tillkrånglat och knappt begripligt.

Jag vill ha tillbaka gamla iFokus.

Mvh,
Moa

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Thiah]
0

Ah tycker meningen med nya versioner är att det ska bli mera och bättre  och bättre för mig vore snabbare…. :D

Grodan
0

Lite serverproblem osv får man räkna med när det blir nya grejer här på iFokus.

På support-ifokus kan man få massa hjälp.

Ska försöka hinna och orka få ihop något själv…

Grodan
0

Tillgänglighetsinformation <--- läs om kortkommandon, textstorlek osv

http://support.ifokus.se <--- läs Artiklar, om buggar mm

MoaL
0

Nu börjar jag förstå liiiiiite bättre i varje fall, och har upptäckt ett par fördelar faktiskt! :) Men jag mitt otekniska snille hade väl inte ens upptäckt allt på det gamla iFokus, så nu är det ju som att börja om från början igen.. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Mymlan
0

Jag kommer knappt in får ofta ofta upp att sidan kan ej visas eller texten server problem.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

AndreasS
0

När man släpper något nytt får man alltid räkna med en del barnsjukdomar. Jag vet att killarna bakom iFokus sliter som vargar för att hitta rätt på de fel som uppstår. Alla fel går inte att felsöka förs servrarna som iFokus ligger på (2st.) rullar för fullt. Det är bara till att ha tålamod. När väl alla fel är åtgärdade kommer det att bli jätte bra.

Väl mött

// Andréas

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Nikka
0

Jag tyckte bättre om den förra, den här är mkt segare och rörigare. Den andra var mycket enklare. So I liked the other one much better!