Sjuk? :O
Min lilla mustjej har fått något slags klet runt ögat, som är lite brunrött. Är det tecken på sjukdom/förkylning eller är det normalt?
Tvätta av med vatten om det ej blir bättre inom ngn dag så kontakta veterinär.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Möss kan "gråta blod" - fast nä, det är inte alls blod, men kan ibland nästan se så ut. En sorts rödaktig tårvätska, och nej, de mår inte riktigt bra då. Vet inte vad som utlöser det, stress av något slag kanske? Grodan får svara (eller nån annan som kan).
Ögonproblem brukar oftast vara ett sekundärt sjukdomssymtom. Jag skulle göra som Mymlan säger, tvätta ögat, även hålla rent i buren samt mata med extra nyttig mat. Du bör även undersöka vad som mer kan vara fel, gå igenom musen noggrannt och leta efter minsta tecken på sjukdom.
Är musen bara lite nedsatt i kondition av någon anledning brukar förbättrad utfodring göra susen. Annars är det ju veterinär som gäller.

Hoppas det bara är tillfälligt Nikka.
Grodan, vad räknas som extra nyttig mat?
#4 ja det hoppas jag också
Extra nyttig mat är färska grönsaker (ärtor, avokado, blomkål mm), fisk, skaldjur och inälvsmat - gärna rå!!!
Det ser ut som hon bara petat sig i ögat från något, för det ser lite bättre ut nu och det var bara ena ögat, hon visar heller inga andra tecken på sjukdom. Ska se efter några dagar, men tror det inte är något farligt. Kan ju ge henne lite nyttigare mat ändå :)
Tack för svaren! :)