Snyggingar!!
vill bara visa upp nå snyggingar som jag tog kort på idag :)
Vet ej vad den första (hona) har för färg, hjälp mig gärna med den frågan ;)

Detta (bild nr 2) är en satin siames.

Bild 3 är på en champagne satin hona som jag avgudar..

Bild 4 är på en bebbe jag fick för ett tag sedan, jag har aldrig fått en sådan tidigare och har ingen aning om vad det är för färg på honom :P
(ps. hjälp där med) ;)

Bild fyra är ju en tecknat-gen med oerhört lite fläckar. Svartögd, eller hur? Hade inga fläckar alls synts, hade han varit svartögd vit, på grund av tecknadgen utan fläckar. Det är en variant som kan ge svartögd vit. Ingen blekgen alltså.
Färg? (på fläckarna alltså, dvs grundfärg, färggenerna förutom de gener som ger teckningen) Svårt att se. Agouti? Chocolate?
Bild ett ser ut som en argente, dvs rödögd agouti. A* pp
Vilken ljuvl8ig satinglans på siamesen. *hjärta* Söta små gullisar allihopa!

Tack för hjälpen och förklaringen Amaira!
Han är chocklad :)
och ja, han är svartögd!
då borde han passa perfekt till min svartögda vita hona jag får hem snart, vad tycks om det?
Jag har också gissat på argente men jag har fått andra argente förr och de har aldrig varit så röda som denne. Tack för hjälpen där med!
Jo han är riktigt supersuperläcker! <3
Ja, han är verkligen röd. En bra nyans till argente och agouti- standard-avel. (tror jag i alla fall)
Om din svartögda vita hona är vit p.g.a. recessiva blekgener, och din hane p.g.a. recessiva teckningsgener, så får du inte en enda svartögd vit i kullen mellan dem. Ingen tecknad heller. Det är helt enkelt olika gener. Däremot kan deras avkomma sedan få svartögda vita, men då vet du inte vilken gen som orsakat färgen. Dessutom fåpr du antagligen troligare tecknat än helvit på grund av teckningsgenen.
(Hoppas jag inte säger något fel nu)

Hmm svårt!
Vad bör jag då använda till denna hane för att få fram någonting lika intressant som honom? (tycker han är ganska intressant iaf, har aldrig fått en sådan förut).. :)
Tack för hjälpen!
En vittecknad hona, even, med så mycket vitt som möjligt, och så lite färgfläckar som möjligt? Och sedan envist avla vidare på så mycket vitt (lite färg) som möjligt hela tiden? Färg spelar ju egentligen mindre roll här. Eller hur?

Jo färg spelar mindre roll. :)
Tyckte det var så coolt med hans "damaltin" prickar.. hehe
siamesen ser ut som en blue point, men det kan ju vara bilden som ljuger..?

En sådan liten sötnos!! 
Uupp siamesen ser ut som blue point! Vad kul! VArifrån kommer han? Är han reggad med stamtavla?

Det enda fick reda på är följande;
Pappa är en bluepoint siames från Finland.
Mamma är en vit rödögd satin från Vattnadals.
Icke reggad och icke reggade föräldrar tyvärr..
Men Vi rö satin är den ej reggad?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Nix, hon orkade inte genomföra det. Men hon fick med sig papper och info så hon kunde regga den. Men det blev aldrig av och nu är papprerna borta!

Pma vem han kommer från, så ska jag rannsaka mina papper. Dum kan få regnr och info om mamman, om hon är från mig!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter