Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 541 ggr
Svansar
0

Kärleks förklaring

till mina möss Midnatt och Mardröm. De är bara för underbara! Har haft dem i ca 1månad nu och de kommer från brynäz zoo i valbo utanför Gävle. De var ca 8 veckor när jag köpte dem, så är väl 3månader nu då!

Just nu sitter Mardröm innanför min tröja, hon har krupit ner i svanken på mig och ligger där och myser. Midnatt sitter och putsar sig i min tröjärm. Deras bur står mellan mitt och sambons databord och de kan gå ut på dem när de vill medan jag är vaken, och de väljer att vara med mig :)

Midnatt är den som är mest social. De sover i en hängmatta i burtaket, och varje morgon jag öppnar burdörren kastar hon sig ur den och springer upp i min hand.

Varken Mardröm eller Midnatt är några lugna ligga i handen möss, men det gör mig ingenting. De sniffar runt i handen ett tag och sen försöker de klättra upp i min nacke. Men båda är väldigt nyfikna och totalt orädda för ljud och rörelser, kasnke för att vi sitter vid datorn hela dagarna.

Det blir en tredje mus här hemma någon gång och jag hoppas att hon visar sig vara lika älskvärd som mina sötnosar.

Puss på er Midnatt och Mardröm, mina änglar!

amaira
0

Puss från mig med, till dina små änglar. Kyss

där ska det vara att ha djur! Ett kärleksfullt samspel. Då blir man GLAD, ja då blir man LYCKLIG.

Vattnadal
0

Är det 2 blue agouti?

Nu testar jag att köra i explorer, för att se om jag kan skriva där.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Svansar
0

Ja visst blir man lycklig, och kär!

Ja det är 2 blue agouti såvitt jag kan avgöra :) Är ingen hejare på musfärger än.

Svansar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger till några bilder på krypen också! Satte upp ett litet fotobord nyss i hopp om att de inte skulle springa omkring så mycket utan faktiskt stanna upp lite nån gång, funkade väl sådar måste jag säga Skrattande

Först ut (av inläggen, egentligen var faktiskt Midnatt först, var minsann hon som gjorde plupparna hälsar Mardröm) är Mardröm som inte riktigt vet om hon vågar kliva av mammas trygga hand.

Svansar
0

Men efter att ha nosat lite dög döskallen som hideout

Svansar
0

och när man utforskat hela bordet måste man förståss vila ett tag

Svansar
0

Midnatt var lite modigare

Svansar
0

Hon utforskade ett bra tag

Svansar
0

innan hon slutligen kom tilbaka till mig för att säga hej!

amaira
0

Gulliga bilder!!! Kyss

[Thiah]
0

ja jättesöta bilder :D