Päls?
Eftersom jag har en katt som fäller väldigt mycket nu så borstar jag henne och får stora tofsar med mjuk päls, så jag undrar om jag kan ge det till mössen att boa med? Dom är inte rädda för katten så kattlukten är inget problem. Katten bor inne och har ingen ohyra!
Bild på Lotus när hon ligger på mössens akvarium.
Jag har också funderat på det. Jag vet att till hamster ska man inte ha katthår då håren kan sticka hål på tarmarna om de råkar svälja strån. Men jag vet inte om det stämmer eller ej.
/Anneli

Jag tror inte Lotus päls skulle kunna sticka hål på något för hon har väldigt mjuk, fin och tunn päls. Tänkte att det kunde bli mysigt för dom, dom står ju alltid och drar i kattens päls när hon ligger på akvariet. :P

Jag hade provat! Kul om det kan komma till någon nytta.
Älskar mina stora små vänner..
Möss är ju inte som hamstrar och stoppar allt i kindpåsarna, så det kanske funkar bra. Jag ska testa! Mina tjockpälsade birmor behöver borstas nu också. ^^
/Anneli

Okej, vad bra! Har sparat en stor boll i min bokhylla.. :) Men hon fäller inte så mkt just nu eftersom vi badade henne häromdan! Ska slänga in lite i buren nästa gång jag städar den! :)