Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 404 ggr
ThereseW
0

God morgon, 1 september

Är det höst nu? Det känns lite så. Glad Himla skönt tycker jag iallafall.

Vad ska ni hitta på idag? Jag ska snart åka in till Mora för att träffa en kompis och ta en promenad med vovvarna i skogen. Sen ska jag nog ut och rida en sväng. Red för första gången på länge igår, myspysigt..

Jag har fortfarande lite lyckorus kvar sedan söndagens utställning, jag tycker verkligen att det var toppen. Över all förväntan! Längtar nu till nästa gång vi ses allihopa, kanske över en utbildningshelg..?

Gosekramar på er!

Vattnadal
0

Godmorgon!

Har precis fångat in mina råttdamer. De fick flytta till dvärgvaktlarnas terrarium igår, för det var tomt. Naturligtvis glömde jag bort att de kan öppna ett nätlock… Nu har de 2 böcker ovanpå, hoppas det räcker.

Ska mata möss, kanarisar och ödlor, skicka ut Kristers hundar i hundgården med frukost, ge mina inne och sedan snnabbrasta dem. Sedan ska jag rafsa ihop alla medeltidskläder och mina lajv-sovgrejor, så att det går fortare att packa ikväll. Vid 19, när jag precis kommit hem från jobbet, kommer nämligen ett gäng glada packare och vi ska fylla släpkärran med paviljonger, bord, bänkar, grytor och annat som behövs för helgen, för imorrn är det äntligen dags för lite medeltidsmarknad. Måste komma ihåg att packa några möss oxå!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

amaira
0

Jo, gomorron på er! Kyss Nu har jag äntligen arbetat mig upp till den här tråden, och morgonen har övergått i förmiddag Fundersam

Dagen är fulltecknad, och jag önskar er alla en riktigt fin helg!!!

Kramisar från amaira.

maddemusen
0

Japp nu har jag städat till djuren, tagit hand om min son Zimon gjort trolldeg, försökt att göra en egen bur till mössen ; ja, inte blev den så vacker som jag täntkt men förhoppningsvis funktionellFlört 

-Lagat lunch bäddat, tvättat, städat av och lite annat smått och gott! Så nu sitter jag här och håller min son lite sällskap när han skall sussa en stund och lyssnar på Madicken….

-Hoppas ni alla får en fin fin helg! Här skiner iallafall solen och det är så varmt och skönt, och vi skall på medeltidsdag imorgon och kolla in riddare och div annat och äta något spännanade från medeltiden…

Kram på Er alla!!!

***Jag länktar också att träffas igen, förhoppningsvis en hel helg med både utbildning och utställning!***

Mer möss åt folket!!

/Madeleine

Mymlan
0

Här ska vi rengöra åt mössen, ge medicin åt en. Städa lght. Sneglar på min risbuske (mellanpudeln) som borde klippas men gör jag det så blir det fult, kan ej klippa pudlar måste tas snart. Imorgon iväg till Tumba för hämta hem ett 220L akvarium vi fått till skänks men blir nog två vändor, vi kan ej få med bänken samtidigt i o m vi åker kommunalt. Rengöring av 4 akvarie pumpar, 2 pumpar i ett akvarium ska oxå göras men tar ej så lång tid.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[mjuue]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag ska jag till veterinären med Jenny!! Zlatan är redan där, min mamma åkte dit med honom kl:8.00 idag!! Han har nog kastrerats nu!!

Jenny ska få medicin mot hudparasiterna. Troligen Ivomec eller nåt annat…

[mjuue]
0

Nu har jag varit hos veterinären, på Bromma djurklinik! Det gick jättebra!!! Zlatan har blivit kastrerad och mår väldigt bra, bara sömnig och hängig! Jenny hade inte hudparasiter… Hon hade bara fått små sår som sen hade blivit inflamerade!! Så nu ska jag tvätta såren med alsolsprit varje dag!!! Det var ju tur att det inte var ohyra det skulle ha varit lite jobbigt!!Fundersam

Grodan
0

Jag älskar hösten!

Säg till när sommaren är slut så vi avslutar sommar-foto-tävlingen. Tänkte kolla när Grönan stänger. När Gröna Lund stänger då är definitivt sommaren slut… (i a f för en stockholmare)…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Elyria
0

#7 - Såg på hundpromenaden i morse att blodriskorna kommit. Då tycker jag att hösten börjar…… Fast Gröna Lund kanske också är ett bra tecken.

.Carro.
0

Höst = Svamp :)
Kanske aldrig plockar svamp men jag ser då mycket svamp ute i skogarna i alla fall när jag tar en promenad med hunden. Skrattande

mandymoo
0

Gröna Lund har nu bara helg öppet fre-sön o den sista helgen är 15-17 sep. Och då är ialla fall sommaren helt slut för mig *ler*

Och går man efter vilka månader som är sommar så tog den väll slut sista aug? *ler* 1 sep är ju första höstdagen eller har jag fel? Fundersam

Grodan
0

Nä, det är sensommar nu! I a f en vecka till! Så ta lite sensommarfoton!!!

mandymoo
0

*ler*…. ja sensommar fungerar för mig - men om man delar upp året i våra 4 årstider är det inte:

Vår - mars, april, maj
Sommar - juni, juli, augusti
Höst - september, oktober, november
Vinter - december, januari, februari

Men jag skjuter så gärna upp hösten o vinter… *ler*

Grodan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag älskar vintern… skönt å frysa ju…

Mymlan
0

Fy för vintern, värken är sämre då. Annars är vintern okej bara de kunde sanda bättre, halkan avskyr jag.

Grodan
0

du får sy ett par halkbyxor med vadderad rumpa så du landar mjukt… *fniss*

mandymoo
0

Ja det skulle vara något det…. vadderad rumpa på byxorna så att man landar mjuk… :)

Grodan
0

haha… eller jag vet… en fjäder/stötdämpare så man snabbt flyger upp igen… haha

Mymlan
0

Men jag har mjukt att landa på inbyggt men det gör ändå satikens ont att landa på min redan onda höft/bäcken. Är där jag har min mesta värk + hälsenorna.