Varför inte? Fast den vi köper på burk är ju massor med salt i.
Ja, det är sant…
/Anneli
Går den kanske att skölja av? I annat fall borde det gå att beställa osaltad rom, kanske?
Mvh,
Moa
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
man kan nog beställa rom om man bor nära en bra butik..jag jobbade i en stor butik vid fridhemsplan och där tog vi in "naturell" rom utan att folk beställde… Så nog borde det gå på en hel del ställen att beställa "naturell" rom… =)
tänk jag har aldrig gett mina möss det… 
jag skulle nog..hemskt att säga men hellre äta det själv..älskar allt med rom och skaldjur att göra att jag blir som värsta egocentriska ego monstret hugo

Tycker rom och sånt är skitäckligt
Sniglar, grodlår, bläckfisk, musslor och liknande går fett bort här hos oss 
Däremot äter vi gärna räkor, kräftor, krabba, hummer och fisk i alla former 
neeeeeeeej…säg inte så :D varit en 10del av mitt liv i grekland och bläckfiskar är gottigott :D och allt annat du sa förutom sniglar och grodlår :D
mmm… håller med lothus… vill inte äta något animaliskt så gärna, och fisk å skaldjur kommer sällan in här, dock slänger jag i mig protein i form av merjeriprodukter o ägg… så ostparty har ja å gnagarna jämt

När jag var liten och i Grekland såg jag hur fiskaren stod och slog "calamarin" i stenen och efter det går det bara inte att äta
Såg vidrigt ut. Vitt plaskigt och massa slemmiga armar 
Ha, ha, haaa…jag blev ju faan traumatiserad ju 
men nej ni har ju så fel…ursh jag är värsta rovdjuret.. men men.. någon måste ju vara det med :D
ah, men bläckfisk kan jag äta… det ser ju bara ut som små sönderskurna öron… och konsistensen är så också… då tänker jag bara på att jag äter barnöron o så går det ner med lite sötsursås eller vitlök…
kan äta fisk på burk eller file dock helst ej vit fisk
mina möss älskar förresten lax i alla former *tips*
Mina möss älskar med lax, och gös och aborre…Idag ska vi pröva på kräftor.
Kan man ge en hel klo och låta dem gnaga ut maten eller är kräfskal för hårt??