Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 592 ggr
whorra
0

Mus bebisar

Har nu min första kull med musbebisar Skrattande läste på en massa före men nu undrar jag när vågar jag ta upp bebisar? Vill ju inte störa familjen mus eller stressa honan, fast när jag dagligen tittar till dom så brukar honan gå ut och äta när jag tittar, fast efter en stund kommer hon till baka och tittar bekymmrat på mig då brukar jag lägga på locket igen (hon har byggt bo i en stor ägg kartong).

Nu är jag ju såå nyfiken och vill veta hur många dom är och så vill jag ju hemskt gärna få känna på dom små. Dom är födda 10/8.

www.123minsida.se/marwins

amaira
0

Du kan lugnt plocka upp dem, känna på dem, räkna dem, glädjar åt dem, nu. Det har gått såpass många dagar. Har men en nervös hona, bör man vänta tre dagar sägs det.

Ta bort mamman från buren, hon behöver inte "veta". Även om hon vet "efteråt" när hon kommer tillbaka, så är ju allt i sin ordning då i alla fall och alla ungarna finns där de ska vara.

Låt henne göra något annat roligt, istället, under tiden.

Grattis till ungarna vill jag också säga! Kyss Det är kul med musungar.

whorra
0

Tack!! Har nu vågat räkna dom små och dom är 9 st! tog några kort som ni ska få se, måste bara ladda ner dom, kommer under helgen, vill ha lite hjälp att gissa blivande färger.

Dom är så söta små och knubbiga. Skrattande.

Mamma mus var med när jag titta, hon klättra runt på mig och kameran, var upp och kolla bebisarna jag hade i handen men hon var hlet lugn, en jätte trevlig och sund hona.

Nikka
0

Är det någon som ev. kommer att vara till salu sedan?

whorra
0

Ja jag ska behålla en eller två honor resterande är till salu.

Nikka
0

Vad blir det för färger på de? :)

whorra
0

En till fråga, när kan jag skillja på dom olika könen? Finns det någon bra hemsida med bilder där man ser skillnaderna?

whorra
0

#5 jätte bra fråga, ska lägga ut bilder ikväll och låta er erfarna få gissa blivande färger. Ni får då även färger på mamma och pappa + resterande släkt.

Eller färger på mamman och pappan står på min hemsida.

Nu ska jag och ena dottern iväg och kolla på en ponny Skrattande, så jag återkommer senare.

Nikka
0

Efter att ha sett föräldrarna så verkar det bli ett par jättefina ungar.
Själv letar jag efter en hane/hona i choklad tan, hör av dig om du kommer ha en sådan till salu sen!

[Thiah]
0

#6 vi har en jättebra artikel av Grodan som har bilder och förklarar skillnaden :D

whorra
0

#9 Tack! Ska söka efter den.

Bilder på bebisarna får bli idag, skulle ut igår i går kväll och fotografera, då tar batteriet i kameran slut, men nu är det laddat och bilder kommer senare, ska iväg och skola in barn på dagis nu.

Terato
0

Å vad skoj med bilder! :)

Se skillnad på mushona och mushane

Där har du länken. Ett tips är att du tittar på dem varje dag och försöker att fota dem. Håll dem i hanflatan och lyft upp svansen och jämför dem med varandra. För anteckningar och försök att lära dig se skillnad på de olika bebisarna om de är tecknade. Det underlättar! Men sen när hanarnas pung börjar komma så är det inte längre speciellt svårt att se!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se