Djurrum :)
På Hamster.ifokus hade de en tråd där man fick visa upp sina burar, alternativt djurrum. Jag skulle gärna vilja se era djurrum om det går för sig? Det är alltid så roligt att se hur andra har det, och kanske få inspiration till burar, inredning, placering och så vidare. :)
Jag skickar också in några bilder på mina djurs hem i sitt alldeles egna rum. :)
Mvh,
Moa
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Från vänster uppifrån och ned i rader:
Fågelbur med fyra natalpälsråttor, hanar.
Bur med gul botten innehållande min underbara dvärghamsterhona Lilla My.
Bur med röd botten (jag söker efter en större) innehållande en av mina gulhamstrar Knut.
Fågelbur med röd botten, innehållande tre natalpälsråttor, honor.
Bur med blå botten innehållande min andra guldhamsterhane Sixten.
Bur med grön botten (fast den ser blå ut) innehållande min guldhamsterhona Tre-ben.
Dunabur med mina gerbiler.
Två dunaburar, den ena med mushonor, den andra med mushanar.
Två dunaburar, båda två innehållande mushonor.
Mvh,
Moa
Till höger är råttburen underst, och rastburen till mössen den övre. :)
Mvh,
Moa
Traven med fyra småburar innehåller en mus i varje. Därefter är det såklart marsvinsburen (140x68x45 - LxDxH).
Mvh,
Moa
Och så den sista buren som står ensam på bordet i djurrummet, innehållande min lilla älskling Alfred - en mushane.
Mvh,
Moa
*putt* Ingen som har djurrum de vill visa upp?
Mvh,
Moa

puttputt

puttar.
och vad har du eldbarn för mått på akvariumet man ser i #1? Och hur många liter? Blir det inte jobbigt å städa alla burar? x)

Jag har ett eget rum till några av mina djur, det är mina fåglar och mössen som delar på rummet. Men rummet är så litet & dumt så det är så svårt att få till några bra bilder. jag har försökt få bra bilder men det vill sig inte riktigt.
vet att det finns en del bilder på djurrum i andra trådar…
#7 Jag har ingen aning. :) Men det är mellan 50 och 60 långt i alla fall. Det är en sådan där extrabur jag måste använda ibland när jag har för få burar. De möss som går i de minsta burarna går längst av mössen i rastburen.
Nej, det är inte alls särskilt jobbigt. Nu har jag dock flyttat om burarna i djurrummet på hyllorna, så nu ser det helt annorlunda ut. :)
Mvh,
Moa
Tog kort på den ena mushyllan i musgarderoben/musrummet, bara för att göra Eldbarn glad 
haha, man ser ju inget
Tack så jättemycket Grodan! :) Det är så roligt att se hur andra har det till sina djur. :)
Mvh,
Moa

oj!! va me möss!! är det inte svårt att hålla koll på alla och att hålla rent?? måste ju bli et par burar om dagen för att man ska hinna med alla!
Qui dormit, non peccat
#15 Är inte så svårt. Det är rutin som gäller. Att hålla reda på dem är lätt, går nog att hålla reda på flera hundra djur (vad de heter osv), om man tycker om dem.
Vad jag däremot har fått svårt för är att anteckna dödsdatum.
När jag skaffar hus någon gång i framtiden ska jag ha ett hus där det finns en såndär stor klädgarderob, eller klädrum eller vad det heter och göra om det till ett djurrum där jag ska ha smådjur och mat/grejer till mina katter och illrar.

Här hemma har jag ett gammalt kök till terrarier och karantänburar. Mössen har en gammal kallskrubb. I det nya huset kommer jag oxå att ha ett gammalt kök som djurrum. Fast där finns det en diskbänk med vatten kvar. UNDERBART!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
jag har inte lika många burar som er ^^ men 2 akvarium har jag =)
de till höger är 75x35x40 och den till vänster är 90x40x40 =)Har även 2 burar till 1 akvarium och 1 dunabur som inte jag använder just nu.
de är mitt djur rum som är mitt rum ^^ hehe
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower