ljust brungult bajs?!
Vad får han för mat?

jag vet inte vad den heter men den har han ätit länge och det har inte varit så länge
Är det nån gnagarblandning du köpt i djuraffären?

det är till kanin hamster och marsvin
Okej, om han ätit den länge kanske det inte är det då.. men jag skulle byta ut den maten till egen mat.
Mina möss äter mat jag blandat själv innehållande:
Havre
Kornkross
Linfrön
Sesamfrön
Hirs
Lite solrosfrön
Müsliblandning _(från ICA) som innehåller havregryn, flingor, russin, hasselnötter m.m.
_Undulatfrön
Vissa dagar får de även färsk mat, dvs. grönsaker, frukt och proteiner (kött, fisk, ägg m.m.)
Men som sagt, behöver kanske inte vara maten…

ska prova den maten som du gör själv men jag har en annan mat som inte blir så när han äter kan ge han den oxå
Ett tips är att blanda lite hundmat i fodret. Om du inte vill köpa en säck så brukar det finnas små provpåsar på djuraffärerna. Ett hundfoder för små hundar är et bra proteintillskott. Möss är ju allätare :)
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Hundmat är ett bra tips! Kaniner och marsvin lever på hö som grundfoder, möss lever på säd och frön som grundfoder, med inslag av protein.
Protein kan du få genom hundmat, eller varför inte kattmat torrfoder - det får mina möss.
Nikkas matlista är bra att ta efter!
Något bra tips på namn/märke på hund/katt mat man kan ge mössen? Ger nämligen inte det själv, men ska kanske börja. Vad använder ni? Blandar ni i det i vanliga basfodret?

Jag blandar inte i basfodret men det där gör man väl lite som man vill med. Jag har en godisskål på sidan om som de får plocka ur när de är ute. Bilanx med smak av lamm har jag. Väldigt uppskattat! :) Annars kan du ju fråga efter typ provpåsar på zoobutiker. Jag vet att de älskar royal eller vad det heter, det där dyra kattfodret. Men en provpåse räcker ju rätt länge till ett gäng möss.
Älskar mina stora små vänner..

Vi har korn, havre och lite hästpellets i bottenströet. Allt annar får de i en liten skål vid sidan om så att jag ser hur mycket som går åt.