Hon bet ihjäl samtliga
Jag har precis städat färdigt i terrariet, tagit bort de döda och så.
Känns ledsamt att utgången blev som den blev =o(
Jag hade släckt överallt, ingen tv på för att Lilith skulle få lugn och ro, men det hjälpte inte.
Usch vad det känns konstigt i mig nu =o(

var det en mamma eller?
vad tråkigt :(

Det är alltid tråkigt när sådant händer, men var hon en "van föderska" elleren ung hona? Det kan vara betydelsefullt i ett sådant läge, vad jag har hört iallafall. Jag hade en hona innan som jag köpte i en Zoobutik som gjorde likadant.

Ja, det var mamman som gjorde det =o(
Usch ja, tråkigt som sjutton =o(
Kram!

Hejsan
Nej, hon var förstföderska så det kanske var därför hon gjorde som hon gjorde =o(
Jag har läst och tagit till mig en himla massa om möss, men ibland står det olika och då blir man lite förvirrad. En sak är säker dock. Jag kommer aldrig mer köpa via en zoobutik. Vilka oansvariga människor det finns. Helt otroligt =o/ De lurade på mig hamsterblandning fast det rent av kan vara farligt för möss!!! De kan ju bli sjuka av den skrev någon =o/
Ja, ja, hoppas de får vara friska i alla fall!

Usch så tråkigt… det är nog det som man mest är rädd för när man ska ha ungar. Att mamman ska äta upp dom.
Vad jag förstått så köpte du henne dräktig? Hur långt hade hon gått då? Hur länge har du haft henne kanske är lättare att svara på.

Jag har räknat ut han hon hade hunnit vara dräktig i ca en vecka. Jag har ju haft henne i två så därav tre veckors dräktighet cirka.
Jag är ganska säker på att den andra oxå är en tös. Har kollat den ett antal gånger nu. Så det kommer inte att komma fler kullar såvida jag inte bestämmer mig för att införskaffa en pojke till töserna mina.

En sak till. Mina töser är totalt ointresserade av hjulet =o/
Jag misstänker att det var lika bra, tyvärr. Det lät som en väldigt instabil mus på din beskrivning av att hon piskade med svansen. Visserligen kan djur från zoo vara väldigt lättskrämda den första veckan i hemmet pga att det är helt annan ljudvolym än stökiga och stojjiga zooaffären. Men piska med svansen gör bara väldigt rädda, osäkra och/eller aggressiva möss. Att ha en sådan mus är ju inge kul… 
MEN förhoppningsvis kan du få henne lugn och trygg *håller en tumme* och kanske skaffa en superlugn och snäll kompis till henne av samma kön från en uppfödare som avlat på temperament.

#7 det är väldigt olika… tror nog av mina möss så är det flera som inte använder hjul än dom som gör det…

Hej Grodan
Jag förstår precis vad du menar och jag kommer att göra allt i min makt för att få henne lugn och trygg. Hon kommer som ett spjut upp i min hand när hon är vaken och ute ur boet. Älskar att visa vad hon kan och jag sitter där och skrattar hjärtligt och klappar mina händer =oP Det gillar hon skarpt *S*
Lilith och Luna befann sig inte i en zooaffär direkt så utan jag beställde dem från en uppfödare nere i Göteborgstrakten. Kan ju lika gärna varten grossist eller vad det nu kallas för =o( Jag kommer i alla fall inte göra om detta. Jag bor inte så långt från dig och det skulle vara kul att få se dina möss i verkligheten. Det känns lite tryggare att få införskaffa möss genom en etablerad uppfödare som dig själv.