Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 483 ggr
reverse
0

Ovanlig mus?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade den här bilden i en annons. Hon sålde alla dessa möss, tyvärr lika gärna till ormmat. Synd nog var alla borta nu. =( Men i alla fall. Musen nedåt höger på kortet, som sitter på pinnen och har en annan färg på huvudet än på resten av kroppen. Det kallas tydligen "capped"? Det måste väl vara rätt ovanligt, i alla fall här? Tycker det var läckert. =)

//Lina

Mymlan
0

Om jag säger den är sotad röd så får jag väl smäll på fingrana. Men jag gissar på den färgen.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

maddemusen
0

Jag med såg den och mejlade men de var ju som sagt sålda..

Får se om det är en sotad eller något annat:-)

reverse
0

Men hur kan det komma sig att just huvudet blir i en annan färg? Hur lyckas de med det… I detta fallet var det väl en ren olyckhändelse med tanke på den brokiga skaran möss, men…

//Lina

mandymoo
0

Här är capped färgade möss. Har nu ingen aning om man kallar capped oavsett färg bara huvudet är annorlunda. Kan inte så mycket om den färgen

(champagne capped) och

(black capped)

Mymlan
0

#4 finns såna i sverige?

mandymoo
0

På möss tror jag inte att dom finns… råttor tror jag finns i den här färgen här - men jag är inte bra på råttor så där har jag bara hört att dom ska finnas här.

reverse
0

Skulle tycka det var kul med sådana. Intressant tecknat liksom. Säkert inget för en nybörjare att försöka avla fram antar jag.

//Lina

Mymlan
0

#6 skulle gärna ha såna möss som är capped.

mandymoo
0

Den här musen är inte capped.

En capped kan vara i vilken färg som helst… o basfärgen är den som syns på huvudet - medan teckningen alltid är vit. Och teckningen är alltså det man kan tro är basfärgen - den som sitter på kroppen, men trots att den kan vara mer utbredd (som på dom andra fotona) så är det ändå den färg som är tecken.

Har precis fått lära mig det om capped - men forskar vidare på vilken färg det här kan vara …
en ide var att den kan vara ung o ev byta päls… lite långsökt men inte omöjligt…

[TomasH]
0

Den lilla musen är en sotad gul. Alltså en dåligt avlad röd. Capped är en vitfläcks teckning fastän det är mest vitt och väldigt lite grundfärg (precis som Mandymoo säger). Gula är nog rätt vanliga och ännu mer vanliga är att de blir sotade på ryggen.