Mus iFokus

Mus

Etiketterföreningutställningträff
Läst 507 ggr
AndreasS
0

Husmusen Nr.3

Hejsan,

Andréas heter jag och är sambo med Pimu och även SajtvärdiFokus för en annan sajt. Har fått i uppdrag av Grodan eller rättare sagt så erbjöd jag mig att göra ett försök med att sätta ihop nästa nr. av Husmusen. Nu till det lite mer formella.

Sista dagen för manusstopp är den 1:a september för er som ska ha något med . Så sätt igång och plita ihop något. Ser gärna att ni skriver det i word för lättare hantering för min del. Bifoga filen och skicka det till andreas-sandberg (at) bredband.net. Byt ut (at) mot @ "snabel a".

Förhoppningen är att jag ska vara klar med den för vidare arbete senast den 10:e september och tidningen beräknas utkomma runt den 15:e.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Grodan
0

Jäss! Ska skicka en massa till dig!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Muszimba
0

Kommer saker från mig också, Andreas.

AndreasS
0

Härligt, härligt. Nu så saknas det bara lite smått så som resultat Pet Class 2
lämnas av Frida Holmberg och
Resultat Standard 1
lämnas av Anna Mattisson Nilsson
sen så ska hela tidningen vara klar.

Har lite platser kvar för ev. mus säljar annonser.

Har slitit mitt hår för att få ihop denna tidning inte världens enklaste precis. Men men skam den som ger sig. Många timmar blir det. inte lika enkelt som att koda ihop en hemsida i a f.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

dreamiz
0

Hade varit bra med denna infon på nån plats för Svemus, alltså där man vet att man kan få tag i hela svemus styrelse o andra som är aktiva. Långt ifrån alla finns med här.

/dreamiz, kassör

Grodan
0

men många medlemmar är här och många aktiva, vi i styrelsen kan vidarbefodra infon

dreamiz
0

Jag säger inte att infon inte ska finnas här, men den borde samtidigt ha skickats till styrelsen då det bla fanns önskemål om bidrag därifrån. Jag fick info från dig idag Grodan, dvs 7 dgr efter detta inlägg.

Andreas: om du saknar info från en speciell person (som finns med i styrelsen tex) så tycker jag du borde skicka mail till den personen o efterlysa.
Sen visst, skriv här också, det bryr inte jag mig om, men jag är sällan inne här, har nästan helt lagt ner när det gäller iFokus, däremot kollar jag min privata mail varje dag.

Jag menar inte att gnälla utan menar bara att om man även skickar privata mail till de i styrelsen som inte finns här på iFokus eller sällan är här, så får man ju bidragen fortare!

mvh kassören

Grodan
0

När man jobbar ideellt får man vara lite ödmjuk, samt ta en stor portion skit och jobba häcken av sig bakom kulisserna - dvs jobba med sådant som ingen ser och alla tror sköter sig självt.

dånnt vörri bi häppi!!!

AndreasS
0

#6 Sen står det dessutom i förra numret av HM att bidrag till MH 3 skall skickas till mig senast den 1:a sept. betyder det inta att man ska vara ute i sista sekunden. Ju snabbare jag får in allt så kanske snabbare har ni tidningen vad vet jag.  Sen vad jag har förståt det som så användas mus iFokus som SVEMUS forum eller är jag helt ute och cyklar? Sen så har jag inte den minsta kolla på vilka som är medlemmar här som är medlemmar i SVEMUS.

Förutom att det är första gången jag gör tidningen så har jag ett hobbyföretag vid sidan av mitt ordinarie arbete samt att jag är Sajtvärd för en annan sajt här på iFokus samt har en familj. Så tiden är knapp för mig.

#7 Jo skit kan jag ta men inte hur som helst jag vidarebefodrar det jag blir informerad om. Bara för att jag är snäll och ställer upp ideelt och gör mitt första och sista nr. av tidningen så kan man visa lite förståelse. Att jobba häcken av sig ska gudarna veta jag jag gjort och många hårtussar från skallen har rykts bort.

Grodan
0

#8 strunta i det där gnället. vi är jätteglada över att du vill göra husmusen!!! Kyss

AndreasS
0

#9 Tack för ditt stöd.

amaira
0

#8. "och gör mitt första och sista nr. av tidningen"

… sista… ?? Förvånad Nääää!!

Var det för jobbigt? Vilket då? Flyter det dåligt, med kontakter, info, … vad mer?

Berätta!! Svemus måste ju kunna få tidningsjobbet att fungera, om det över huvud taget ska finnas någon tidning. Svemus som klubb är i kris (min åsikt) och behöver ansiktslyftning. Tala om vad som är svårt, jobbigt, och som inte funkar. I "detalj" please…

Eller "nått" …

Jag kanske bara är ute och cyklar nu igen… Skäms  (Älskar att cykla Glad)

AndreasS
0

#11 Jo det är så dessvärre. Min tid räcker helt enkelt inte till. Jag har mitt hobbyföretag där jag hjälper mindre företga, föreningar och privatpersoner med hemsidor, layout och logotypes. Jag har en rad kunder som jag måste sköta uppdateringar åt. Sen har jag mitt värdskap här inom iFokus på en annan Intressesajt samt att jag är Medarbetare på en annan. Sen så har jag min familj som jag måste ta hand om.

Eftersom jag är helt ny med att sätta ihop en tidning och inte vet hur man ska göra men har efter sena nätter och många timmar lyckats sätta ihop nr. 3 som saknar några småsaker just nu. Som jag har sagt till Grodan så tog jag mig vatten över huvudet när jag erbjöd mig göra tidningen. trodde jag hade mer erfarenhet av MS Office än vad jag hade, men gav inte upp. Men känner att sätta ihop en tidning är inte min grej helt enkelt. Nog för att jag inte saknar fantasi och energi det är inte de.

Jag har gjort tidningen i MS Publisher där det finns färdiga mallar till det mesta, men lik förb*nnat så skiter sig allt. I detalj är svårt för mig att berätta. Jag är i a f stolt över mig själv att jag till slut lyckades med att sätta nästa nr.

Jag är fullt medveten om att SVEMUS är glada över att jag ställer upp och gör detta. Jag kan också säga att av de medlemmar som jag har fått äran att träffa irl både i Enköping och i Norrsundet är helmysiga.

Amaira du är inte ensam om att älska och cykla, cyklar nästan vart jag än ska beroende på vädret.

dreamiz
0

Jag är jätteglad att du gör tidningen Andreas, tro inget annat!!

Jag ber om ursäkt om jag låtit dum.

Men nej, mus.ifokus är inte Svemus forum utan är ett forum för alla musintresserade! Svemus har en egen hemsida.

Nej, nu lägger jag ner. Mår för pestigt så allt jag skriver blir/låter bara fel.

Grodan
0

Förra styrelsen hade mus-ifokus som sitt forum. Det beslöts t o m att man från SVEMUS hemsida skulle länka hit enbart under länken Forum på menyn

AndreasS
0

#14 ok, då vet jag det.

amaira
0

#13 och #14. Ja, Mus.iFokus är SVEMUS forum!! I alla fall bestämde vi så förra året, i styrelsen. Har det "kommit bort" i den nya styrelsen??

Jag har saknat direktlänk från SVEMUS hemsida, dvs på förstasidan, inte bland alla andra länkar.

MusiFokus är ett UTOMORDENTLIGT bra musforum!!!!! Och det bör ABSOLUT vara kopplat till SVEMUS, anser jag.

Vill man veta vad som  händer i Mus-Sverige, så går man hit och tittar. Undrar man något, vill man fråga något, om sina möss eller andras möss eller bara veta något om möss över huvud taget, så går man hit.

Mus.iFokus är ju bra mycket mer "aktivt" än svemus som förening… Cool

Grodan
0

Direktlänken beordrades tas bort då det inte gillades…

AndreasS
0

Jag personligen ser mus.ifokus som SVEMUS inofficiella forum. Eftersom själva hemsidan saknar ett forum där medlemmar kan ventilera sig och diskutera möss.  Och nästintill alla arrangemang som läggs ut här arrangeras utav just SVEMUS så varför då inte använda mus.ifokus som SVEMUS forum? Det skulle noga i mitt tycke vara ett plus i kanten. Här på mus.ifokus får man svar på alla frågor hur dum frågan än kan vara så nog får man svar.

Terato
0

Jag vill opckså att mus.ifokus ska vara svemus forum!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se