Allergier?
Är det nån som har nån koll på hur pass allergiframkallande möss är? Två i min familj är pälsdjursallergisk, men tål hamstrar. Jag har flera som köpt hamstrar av mig, som tål även det olika. En del tål långhår men absolut inte korthår. och tvärtom. Sen tål en del guldhamstrar och en del inte dvärgar. Och tvärtom:) Men tack och lov funkar det bra med alla hårlag här i familjen. Men nu slog mig tanken på hur det är med möss…? Nån som har nån erfarenhet av det`?

Jag kan bara säga så att jag tål inte marsvin - men klarar möss. Tror att det är väldigt olika.

Ja, jag antar att det är så..Tänkte bara om jag missat nån viktig information, så jag inte går och "dödar" halva familjen rakt upp och ner:)

Det märker du *ler*….. men det ska nog inte vara någon fara ;)

Jag tål möss, råttor i mindre mängd nuförtiden, oftast är det bottematrialet som ställer till problem. Toa-Lätt och asp flis går bäst att ha dem på för mig iallafall, och så klart att städa ofta! hamstrar funkar inte heller här hemma och gerbiler..Och marsvinen tål jag kanske, tror att det är höet och ströet som jag inte tål alls nu förtiden…
Möss sägs vara nästan lika allergiframkallande som råttor! Men vi bör hänvisa frågan vidare till laboratorievärlden för där vet de eftersom de vanligaste försöksdjuren är råttor och möss och de har kollat upp detta rätt noga. Jag läste forskningsrön om det för många år sedan…