Cashewnötter
Kan jag ge det till mina töser? Nötterna jag har hemma är inte preparedade på något sätt alls, dom är helt naturella =o)
Ja, det tror jag!!!!!!!! Det är samma sak som jordnötter, men det är inte säkert att dom gillar det

Okej, men jag har hört att man inte får ge jordnötter till möss =o/
Jaha, jag vet inte… Jag har aldrig gett jordnötter eller cashewnötter till mina möss iallafall. Men om man får ge dom det så kanske jag ska ge dom nån gång ibland.

Läs här så ser ni bra mat till mössen. Där i texten står "hackade nötter (ej jordnör)
http://mus.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=f5b0c5b6-c842-4eb9-a789-4d52882bffda

Hej =o)
Detta har jag redan gått igenom och har även handlat detta och blandat =o) Idag har jag bara nyttiga saker till mina töser.
Det är bara cashewnötter jag undrade över eftersom jag hade dessa hemma =o)
Tack i alla fall!
Cashewnötter är nyttigt, innehåller fettsyror, B-vitaminer och mineraler.
Men är jordnötter farligt för möss då? Jag är helt ovetande om sånt
Finns alla dessa olika nötter att köpa i större förpackningar än de små som finns på t ex konsum?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Ja, jordnötter kan vara farligt av flera olika anledningar. Dels så innehåller det ett fett som kan framkalla hjärtinfarkt - på detta finns forskningsresultat. Sedan sägs det även innehålla, och detta har jag inga vetenskapliga bevis för, ämnen förstör viktiga enzymer och vitamin A i kroppen.
Vidare sägs det att böner och nötter aldrig ska ges råa, utan lätt rostade. Men vi får helt enkelt ta och undersöka denna sak. Jag har själv en kost bestående av mycket nötter så jag har sett det som helt naturligt att äta rå mandel, pecan, valnöt, cashew, solrosfrö etc…
Jaha, visste inte jag. Men jag har inte gett mina möss jordnötter. Nu vet jag, Tack!!!!! :)
Jag har förresten skaffat linfrö!!

Hej Grodan
Vad kul att veta att jag kan ge dem cashewnötter =o)
Tack för informationen!
mmmmmm, men mej kan man inte ge cashewnötter, tror ja e allergisk, det kliar i halsen när ja käkar dem, hehe, men möss kan man nog ge dem! till o me grodan har ju sagt det!