Jenny har blivit mycket bättre!!!
Kanon!
Ja, hon är helt frisk alldeles strax!!!
Vad skönt!
Undrar om man ska testa att använda Alsolsprit på möss med skabbkvalster i framtiden. Det kanske funkar?
Nu inte sagt att Jenny hade skabbkvalster, det vet vi ju inte! Men en liten fundering i dessa tider då det är ett litet helsikke med ohyra, veterinärer och medel hit och dit.
På iller och marsvin har man börjat med att "dränka" ohyran i olja! Iller har väldigt ofta öronskabb och för att slippa behandla med massa gift ideligen har man därför börjat att hälla en liten droppe olja (matolja etc) i örat dagligen för att "dränka" öronskabben!
Kanske ska man kolla om skabbkvalster på mus är känsliga för alsolsprit och dutta med tops på sår de har på kroppen? Olja tycker jag kan bli för kladdigt… Eller Teetree-olja då… fast det är så starkt… det sägs vara effektivt mot ohyra…
#3 På katt kan man använda frontline spot on på öronskabb vet jag en del använder.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Härligt! Jenny är så himla söt! Fint foto 

Jag använder expot, ett natrurmeldel mot ohyra om hundarna blir lite skabbiga i öronen (svartgeggiga och irriterade). Vill minnas att jag provat det mot skabbisar för länge sedan, och att det inte funkade, då i alla fall. Fast det är så länge sedan att jag kanske gjorde nåt fel eller så…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

hehe, söta bilder du fick där malin_2!
Hehe Tackar!!