Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 246 ggr
mandymoo
0

Lite lördags "chatt" här???

Verkar som om flera sitter här o inget specielt har att göra ikväll… så vad gör ni? Vill ni prata lite här o fördriva lite av kvällen ???

Jag sitter ensam hemma med dottern, hon har satt sig framför TV´n o tittar på en film som jag sett o inte tycker är så jätte jätte kul *ler*

Vad gör ni?

Mymlan
0

Jag surfar runt, går en runda och utfodrar djur, städar dvs småplockar. Försöker komma ihåg vad som finns i våra 2 förråd då vi får hem råttornas nya bur imorgon, den måste stå på ngt, så kommer vi slänga den engelska resegarderoben, ändå ingen som vill ha den då vi bor i världens ände ca 5-7 mil från Sthlm.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

reverse
0

Jag sitter och pluggar civilrätt, samtidigt som jag slår lite i Lagboken för att försöka få grepp om hur den är uppbyggd. Men det är svårt att koncentrera sig på så tunga grejjer någon längre stund, så jag tar många små pauser där jag kollar runt lite på internet. Här bland annat då.

//Lina

lothus1
0

Jag har precis "luftat" mina töser innan natten =o) Städat oc pulat i terrariet. Lilith och Luna kan inte vara av samma art =o/ Luna är liten med spetsig nos och Lilith är stor med stor och bred nos.

Den ena är eng/sv blandis och Luna är minimus?

De är båda i samma färg. Vit grund med mörkbruna fläckar/prickar =o)

Vad tror ni. Jag måste hämta min digi.kamera, sen ska jag lägga upp lite foton på dem =o)

TacoBelle
0

Jag har precis sett en film som var dålig, en besvikelse. Funderar på att hoppa isäng, men först ska jag spela lite alfapet på nätet som jag gör nästan varje kväll, himla roligt! Skrattande

http://www.betapet.com/

mandymoo
0

#1 så kul - det var en fin bur som dina råttor säkert kommer att trivas i bra….

Det är mysigt med djur, dom håller en sällskap *Ler*  

#2 … åhh lät som en höjdar lördag… tunga saker - förstår om du tar pauser… min lilla dotter har suttit o pluggar om valet - dom ska ha prov i veckan…  

#3 Jodå dom kan vara av samma sort *Ler* bara lite olika huvuden…

En minimus är väldigt liten hela den… mäter man svansen så tror jag att den är max 7-8 cm lång…

Jag har svenkstypade möss hör hemma med ganska stor storleksskillnad *Ler* en är fullvuxen men i storlek med en 4-5 veckors bebis *ler* såååå söt är vår Pyttan….

Men om dom är extra stora och kraftiga så visst kan det vara engelsk typ eller blandning …..

Men ta gärna foton

Mymlan
0

#5 jag hoppas de ska trivas i den. Har medans jag utfodrat mössen bara beundrat dem alla men allra mest de hanar från Lisaisa som går tillsammans och verkligen se hur de trivs ihop. I buren bredvid så går det 5 musbröder (F: 20/7-06) se hur de alla trivs ihop. Och kan bara hålla med att man ska eftersträva hanar som kan gå tillsammans, för de är ju flocklevande djur det kan ingen ändra på. Bara ta liknelsen jag tog i min blogg även om den är ren hypotetisk.

reverse
0

#5 Så länge jag klarar tentan i slutändan är jag nöjd. Tyvärr finns det ju så mycket annat som är flera resor roligare än att plugga på detta. Bra självdisciplin är ett måste med andra ord och den har inte riktigt infunnit sig efter sommaren och så. =P

//Lina

mandymoo
0

#4 ja alfapet är kul … lagom att göra så här mitt i natten… *ler* - tack för länken…

#6 ja jag har en lite kille från Lisaisa också … en liten pippelle *ler* han har fått börja träffa VD Eros… Eros måste jag säga är en verkligt trevlig bekanstskap.. vilken snäll goskille…

#7 jo självdiciplin är ett måste när man pluggar… den kommer säkert ifatt nu när hösten kommer *ler*

[mjuue]
0

Jag surfar runt lite och kollar på tv ibland:) Jag har just hälsat på mössen lite!! Glad

Mymlan
0

#8 Vilken har du? Har även en riktig myskille men en redig pissnisse Morakullans Nolettmus. Han anser väl jag ingår i hans revir så jag ska pissas ner *Skratt* o det är inte lite han tömmer ut precis.. Men möss är goa djur..

mandymoo
0

Jag har en black tan kille… behövdes nog egentligen inte fråga *ler* jag är ju lite tokig i sånna… o dottern vart sååå kär så han fick följa med hem … lilla Putte… *ler*

Mymlan
0

#11 Är förtjust i Tanar jag med, kom hem med 1 dove tan hona från Lena Tysk, 2 black tan har jag men de är sällsisar, ena usel tan 2 vita ränder på svansen och en halv stor vit rund fläck under magen, en dominant hona.

mandymoo
0

Ja det är ju min stora passion .. black tan *Ler*…. Nu ska jag bara få tag på en snygg black tan hane att para min tjej med… och han måste ju vara minst lika fin som henne Flört. Får se vad jag hittar .. inte så lätt…

Lisaisa
0

#8 Men mandymoo, nu får du va snäll mot pelle… Han vill va en trevlig o snäll kille han också fast han är så pipig.Flört

mandymoo
0

Han ÄR en på tok för söt kille… o gräsligt bortskämd… har jag kommit på *ler*

Men tänkte du på att jag inte tycker han duger åt min Diva *ler* så beror det enbart på att han är långhårig o hon ska ha en ren engelsk korthårig pojkvän Flört

Putte…. lilla pippelle *ler* får vänta o träffa andra tjejer senare….

Mymlan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu säger jag Godnatt orkar ej vara uppe längre. Ska försöka här under natten spraka ut smeden i skallen som står och hamrar för fullt.

mandymoo
0

mymlan hur många möss har du nu??? Förstår att dina gör som mina… förökar sig i antal *ler* oavsett om man tänkt sig eller inte…. det är ju för lätt… dom är som jordnötter… man ska bara ta en … men så tar  man en till sen är det kört *ler*

Lisaisa
0

Ja det förstår jag ju att putte inte duger åt Diva, hon ska ju bara det allra finaste såklart, en stor manlig mus… Putte vill nog helst ha en liten o söt tjej med mer päls också om han får välja själv.

mandymoo
0

Ja Putte är förtjust i Pyttan *Ler* har han sagt till Rebecca ;) o nu har han ju till o med vuxit om henne….

Lisaisa
0

Mm, de skulle bli ett jättesött par, hihi…

mandymoo
0

Jo det skulle dom verkligen bli… jag är bara lite rädd för att hon är lite för liten att avlas på… *ler* Men en så go mus …

mandymoo
0

Men nu tänker jag ge mig och försöka komma i säng…

Kram o natti på er alla som ugglar med mig i natt…. Skrattande