Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 269 ggr
ThereseW
0

God morgon, 11 september

11 september, det låter mer som en term än som ett datum.. Sänder en tanke till de som förlorade någon under terrorattentaten…

Måndag igen, ny vecka! Hur ser dagen/veckan ut för er?

Jag ska åka in till skolan snart, sen klockan 12 ska jag på anställningsintervju på Mora hotell - som "frukostvärdinna". Sen blir det snabbt hem för att vara effektiv och skriva klart den historia-uppsats som ska in på torsdag.. Måste finslipa lydnadsmomenten med Frodo också, vi ska tävla nu på lördag och även nästa helg på Pudel-SM i Bollnäs..

Försöker hitta en lägenhet, men det går segt.. Utbudet är inte det största på den här orten..

Hoppas ni får en underbart härlig dag idag!

mandymoo
0

Go midda….

Hoppas anställningsintervjuen gick bra o att du fick jobbet. Håller tummen

Vattnadal
0

Här hemma har jag först sovit typ 12 timmar inatt. Var rätt slut efter 4 långa och jobbiga, men hysteriskt trevliga dagar på järnvägsmuseet (iklädd 40-talskläder serverandes kokkaffe och kaffesurr med kakor till järnvägensdags besökare).

Jag masade mig upp efter halv tio, snabbkissade alla hundarna på tomten, utställningstränade 5 min med Piro (ska på rasspecialen i Evertsberg med honom på lördag), tog en lååång frukost med vitt bröd och ost som lyx-onyttigt. Efter det har jag försökt göra lite nytta, packat in allt porlin frpånb helgen i duiskmaskinen, tvättat otaliga diskhanddukar och försökt rädda skjortor och blusar med både kaffespill och vindräll (kräftskiva med för mycket alkohol, söp nästan bort Mimmi på lö kväll, fniss). Har halvhjärtat plockat undan och städat golven på nedervåningen, sedan kom jag av mig och fastande här. Borde bädda rent i sängen, ta golven här uppe, städa några burar oxå. Sedan längtar jag ut i skogen, så det blir nog en "off-road och stig" promenad med Raksha och Vidar, kanske hittar vi någon svamp, men annars så ska vi garanterat hitta stenar att hoppa upp på och trädstammar att balansera på…

Visstja, måste fixa en vaccineringstid åt Piro innan fredag oxå… Och så ska vi hämta halm till hundboxar och kojor, mocka hundbaks på tomten och vattna blommorna, men det är ju en ledig dag imorgon oxå, och jag ska ju ha något att göra då med…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
0

Hur gick det  på intrevjun då Therese?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ThereseW
0

Vilken duktig dag du har haft Elin!

Jo, intervjun gick så bra så. Jag sökte inte som ordinarie personal, utan en "vid-behov-anställning". Så dom ringer när dom behöver mig :) Men jag hoppas på att få ett vikariat på hemtjänsten under hösten, för då får jag heltids-schema att gå efter. Det skulle vara underbart!

[mjuue]
0

Jag har varit i skolan och direkt efter skolan gick jag hem till en kompis:) Sen så har jag fundrerat och funderat på musuppfödning… Vi får se hur det blir;) Och så har jag varit med mössen (självklart)