Vilken färg?
Funderar över färgen på en av de tre mössen jag köpte. Eller ja, både färgen och teckningen om man ska vara noga :P Att han är tan ser jag. Samma med bandad, men vad blir det när han är både bandad och har pannfläck?
Och så antar jag att han är långhår :P Vad är han i övrigt?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
En bild till
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Färgen syns inte bra alls på resten av bilderna men jag lägger upp de ändå för han blev så söt ;P
Det vore förstås en fördel om jag klickar på bläddra istället för skicka… x)
En sista ^^
Är han blå månne????

Vilken raring… 
#6: Kanske det :) Själv funderade jag på blue agouti men jag är skitdålig på färger. Kom på att jag HAR ju en blue agouti också och de är ju inte alls lika :P
Ska se om jag kan få till nån bild utomhus nu när det är sol. Blir väl lagom kassa iom att han får sitta kvar i buren (han är inte tam för fem öre) men tja, ljuset gör ju en hel del.
Sådärja - kassa bilder kommer här, men man ser färgen iaf. Nu när jag fått se honom i bra ljus själv också (jag har dåligt ljus här hemma, har fortfarande inte fått upp en bra taklampa… Och så är jag nattmänniska och det ger ju sina resultat :P) så kan jag nog hålla med om blå. Fast samtidigt tvekar jag lite, jag har en blå hane redan och han är inte så lik… Min andra blåa är dock satin astrex, kan det påverka så att färgen ser annorlunda ut kanske?
En bild till
En sista
Vad tror ni om teckningen förresten? Kollade svemus men det står inget om vad man skriver om en mus är både bandad och har pannfläck.
Putt ^^
Att han är blå är väl tämligen självklart vid det här laget men hur står det till med teckningen? Vad kallas det när han är både bandad och har pannfläck?

Åh va fin han är!! 
Jag har en tjej hemma som är väldigt lik men med större bläs.
Han har nog en härlig blanding av många färger och teckningar. Jag skulle vilja få ihop det sähär:
Blå/tan bandad berkshire.
Han är blå, han är tan. Han är bandad. Och jag skulle säga att han också är berkshire, dvs vita fötter vitt på magen (kan "försvinna under" det bandade vita) och vit stjärn i pannan. Alltså pannfläcksberkshire.
Haha, då blir det blå/tan bandad pannfläcksberkshire.
Tur han var blå (den färg med minst bokstäver) Tänk om han var champagne-argente, haha!
Någon som har en mus med färgen
champagne-argente/tan bandad pannfläcksberkshire?? Haha.
Eller någon som har en mus med längre färg-namn?
PS. Han är verkligen SÖT 

Ja, han är bedårande! Hur är han i temperamentet? :)
Älskar mina stora små vänner..
#14: Håhå, tack gode gud för förkortningar! xD Bandad förkortas ba antar jag? Resten kan jag iaf, det har fastnat iom att jag har ett par bl/t och en pfbe
#15: Han är livrädd :P Inte ett dugg hanterlig om man vill slippa hålla fast lillskiten. Så jag försöker tämja honom så gott det går men det är noll framsteg som gäller.
Tacka vet jag de andra två, Albin (lilla vitingen) låter sig snällt lyftas upp och kollas igenom och gosas med, och Mistär (svartingen) är en sån där som tvingar mig att stoppa in handen så han får knalla ut och hälsa och gosa lite 

Fast en bandad har oxå vita fötter, så det kan räcka med blå tan bandad pannfäck, fast på engelska ska det ju oxå vara nu för tiden…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
"17. Jaha, det visste jag inte, att en bandad har vita fötter.
Varifrån kommer pannfläcken då? Genetiskt? Finns den "bara i sig själv" liksom? Som en enfrägad mus kan ha vit svansspets.
Men sådana små vita tecken skvallrar väl om någon vit-tecknad variant i stamtavlan, dvs att det finns gömt därinne bland generna?
Men ska han reggas, så blir det alltså bl/t pfba? Blå/tan pannfläcksbandad?

#16 Haha, okej. Ja, det brukar ju vara så. De sötaste är fegast! :P
Älskar mina stora små vänner..

Jag skulle nog ta det bl/t/ba/pf känns som en vettig ordning, tror jag…
Kika på standarden för banded, så räknas alla stoppar upp, svansen och alla tassar ska vara vita, exakt på rätt ställe.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#19: Icke, Albin är sötast och han är så sällskaplig så! 
Spott råkar ju vara snygg istället… :P
#20 haha… vad kul… en tvilling har han där!