Impulsköp #2 - En foxhane
Kunde inte låta bli att ta hem hanen häromdagen, i samma färg som honan jag impulsköpte för ett tag sedan. Det var redan sådan osämja bland hanarna i djuraffären och jag ville inte tänka på den fina pälsen söndertufsad.
Även han har en jättefin fox-mage. <3 Han är inte fullt så kelen som honan, men har accepterat handen ganska omgående, kommer fram och luktar och kikar, men lite mer svårflörtad än.
Nu får han medicin, eftersom han också nös när han kom hem. Har gått tre dagar och han verkar redan mycket bättre. Är det någon som är intresserad av att köpa honom, så är jag villig att sälja honom, då min ursprungliga plan var att köpa en äldre hane om någon alls. ;)
//Lina

Oj så fin!
Älskar mina stora små vänner..
Jag letar som sagt efter en hane som kan användas till avel, men ska först och främst kika lite i Kallhäll imorgon, hittar jag ingen där har jag ev. en annan hane som är till salu… men han är riktigt fin och intresse finns hos mig, men jag kan se om din kille fortfarande är aktuell efter söndag.
Frågan är bara om det blir svårare att sälja möss med föräldrar som båda är från zooaffärer?
Inte upp till mig att avgöra om den här killen gör sig för avel eller inte, har inte hunnit utvärdera hans temperament alls och eftersom jag inte själv har några planer på att använda honom för avel, så lär jag inte göra det heller. Han är nyfiken och har inte utfört något "dåligt beteende" än är allt jag kan säga. Jag är ändå ganska omild just nu när jag medicinerar honom, så vi har inte fått den bästa starten. ;P
Inga möss lämnar detta hem förrän jag utvärderat intresserade köpare förstås. Jag utövar min makt som säljare till fullo. ;)
#2 Att sälja möss från föräldrar som båda är zoomöss kanske är svårare om du ska sälja dem som avelsmöss, men för sällskap tror jag inte det är svårare än med någon annan mus, så länge de är snälla och friska.
//Lina
vart finns han någonstanns?
#4 Nu finns han hos Nikka, som hämtade honom här i söndags. 
//Lina
Honom borde ju kanske jag ha lagt vantarna på. Typiskt.
/Anneli
Yes box, nu bor han här! Han är hur trevlig som helst! Ska lägga upp bilder sedan :)
#6 Honan jag köpte har samma färg och hon har ju fått ungar nu. Har ingen aning om med vilken hane det kan tänkas ha varit på djuraffären, men kanske dyker det upp något liknande bland dessa små.
//Lina
Vad är det för färg på den här lilla killen? Eftersom han är min nu skulle det vara intressent att få veta färgen?
Han heter btw Absolutely Lucid nu (lucid = kristallklar,åskådlig, lätt att förstå, tydlig) och kallas för Lucifer!
Någon som vet färgen? :D Fox är han ju garanterat, right?
#9 Vet inte riktigt… beige? coffee?
putt
I dagsläget går det inte att svara på vad han skulle vara enligt SVEMUS standard då vi inte har med varken Beige eller Coffee än - de skulle varit med men råkade falla bort då man fick annat att göra…
Tips är att kolla på Finska musklubben och kanske någon av de amerikanska Standarder (de brukar ha fina foton som man kan se färgen på)… Kolla under länkar för att hitta olika klubbar! Berätta sedan gärna vad du kommer fram till.