Säljes: Modell större ;-)
Vet att det är musfolk här men kanske någon vill a en modell större också? :-)
Råttbebisar till salu om ca 5 veckor så börja fundera redan nu om du är intresserad.
Åtta stycken födda idag den 28/8.
Jag bor i Kinna som ligger i Marks Kommun, 3 mil från Borås eller om man så vill: 6 mil från Göteborg.
Jag vill att råttorna har sällskap så du måste ha råtta innan eller ta två av samma kön (vet ej könet på dem ännu).
De kommer att vara tama och väldigt vana vid hantering vid försäljning. Uppdaterar här i tråden med foton och information under de närmsta veckorna.
Pris: 75 kr
På det bifogade fotot ser man mamman, Svea. har ingen aning om vem pappan är eller vad han har för färg så det ska bli spännande att se hur bebisarna kommer att se ut.
Svea är köpt från djuraffären Zoomässan i Kungsbacka och var dräktig vid inköp (därav anledningen till att fadern är okänd)
(bifogar bilden också i större format)
Nu är bebisarna 2,5 dagar gamla!
Namn har de fått också :-) men jag är inte 100 % säker på könen men jag är ganska säker. Det verkar vara 5 pojkar och tre tjejer..
Jag tror att jag ska behålla Helga och Rudolf men jag väntar med att bestämma säkert. Vill veta hur de är också och om den mörka färgen är svart, brun eller grå (spännande!).
Erling är något mindre än övriga annars är alla väldigt stora och fins. Alla bebisarna är pigga och alerta och kryper i dundrande fart (eller ja, ålar heter det kanske).
mailadress för intresserade: beckah@mensa.se
dum fråga… sorry… Vet du att det finns råttor.ifokus också?
#2 :-) jadå där hänger jag en del men det är mer fart i detta forum och Möss och Råttor är ju släkt så jag tänkte att det var värt att annonsera även här :-)
oki, dåså, då har du koll!
Gu so söta de är! Hade jag inte redan tingat en kompis till mina tre pojkar så… Men fyra råttor räcker för tillfället.
#6 Ja, bebisar av alla de slag är gudomligt söta. Man skulle vilja ha all jordens djurungar i vardagsrummet men det går ju inte :-)
Ser fram emot när dessa odlar päls och öppnar ögonen :-D supersöta och klumpiga är de då.
Idag har jag fått till några helt ljuvliga bilder på bebisarna:
5 dagar gamla nu…
ja, nu börjar det likna något… *fniss*

Oj oj oj… trodde aldrig detta skulle hända, men börjar bli lite rått-förälskad. Har snokat runt på råttor.ifokus i ett par veckors tid nu. Helt utan anledning…. eller?
HELT utan anledning!!! Jäss!!! Inte överge mössen du också… du slösar bara tid och energi… sen om några år är du tillbaka i mussvängen igen för att slicka dina sår… bara dumt… kolla in illrar istället… haha 

Illrar… nej Musan råttor verkar bättre…. en liten beige (eller vad man kallar den färgen) fröken 
Man måste ju faktisskt inte välja bara EN sort och det är ju det bästa :-D
Råttor är helt fantastiskt mysiga. Dessutom är de tilltäckligt stora för att man ska kunna hålla reda på dem när man har dem med sig att mysa i soffan tex…de försvinner inte.
Svea har jag dessutom fått rumsren nu på mindre än en vecka. Hon både kissar och bajsar "på lådan" så det känns ju helt toppenbra! Fast det kanske möss också lär sig lätt?

#12 Inte välja bort mössen! No way!
Som sagt, man behöver alls inte välja. Jag har många av båda sorter och trivs bra med det.
Vad jag menade i mitt lilla ironiska uttalande var att vi behöver Musan i SVEMUS och musvärlden och vill inte förlora henne åt SRS och råttvärlden.
Jag förstår det Grodan! Men man kan vara lycklig med både SVEMUS och SRS som jag är ett levande bevis på!

#17 och #18 Det är ni väl båda levande bevis på!
Och jag som inte ens har en egen mus (om inte gamla sötisen Lára räknas som min förståss). Alla mössen är ju dotterns även om vi delar på ansvaret och skötseln.
Vad gäller att ha råttor, så är jag faktiskt lite tveksam eftersom vi har både katt och hund. Känns som att råttorna behöver större frihet hemma än vad vi kan ge dom. Mössen är det lite lättare med även om de också intresserar katten.

#14 Nej man kan ha båda sorterna *ler* man behöver inte välja. Men efter att ha läst att råttor om dom får chancen biter ihjäl mössen så gör ialla fall jag ett val *ler*
Ungefär som att dottern inte får en iller *ler*. Vi bor på tok för trångt för att jag ska kunna ha dom i olika rum *ler*.
åh, vad ni missförstår hela tiden… SVEMUS har förlorat massor med uppfödare, domare och kompetenta styrelseledamöter till SRS. Så har det alltid varit, i alla år… vi har trevligt i SVEMUS, är glada och så kommer råttorna in och snor folk… efter några år är de visserligen tillbaka i mussvängen - för råttvärlden är så hård och kall och de behöver värme och glädje igen - men det kostar SVEMUS på…
Helga igår, 8 dagar gammal:

Men himmel vad gullig, säger jag som liksom Musan egentligen "snokar" på fel forum. Fast, det är ju råttungarna jag faller för ändå…
Nu är bebisarna 13 dagar gamla :-) Jag har sedan länge så gott som bestämt mig för att åtminstone behålla Elvira och Rudolf och så lustigt…idag visade det sig att en bebis har öppnat ögonen! Nämligen min lilla Elvira. En annan bebis är på G med öppnandet och tro det eller ej…det är min Rudolf :-D
Så här ser bebbarna ut:
Så här ser Elvira med öppna ögon ut:
Inte världsbäst fotokvalité men det får duga :-)

Åh… en liten svart med vita tassar skulle jag gott kunna tänka mig… Men det får stanna vid en önskan. Gulliga är de i alla fall allihop!
#26: Annars finns en söt liten svart Sigrid här hemma med vita fossingar ;-)
Idag har samtliga bebisar öppnat ögonen :-) såååååå söööööta!

Såååå söta!!! *vill ha, vill ha, vill ha*

Jisses vilka söta små varelser!
Usch va sugen jag blir =o/

Jag blir också så suuugen men får väl gå och pussa påpojkarna jag har! Puss på de små från oss sugna!

Ps Dina foton på bebbarna är alldeles underbara! Ds
Hehe ja jag blir sugen jag med…på att behålla allesammans :-) vem vet? kanske blir tvungen? *s*
tack maddemusen för komplimangen :-)