Vattenflasks-problem + heta inredningstips!
Hej!
Jag har ett problem med Vattenflaskan. Har en duna-bur och då blir det ju lite problem att sätta fast flaskan. Just nu har jag kommit på ett tillfärlligt system som inte verkar fungera så bra. Det finns ett litet hål på sidan av buren och om man sätter dit flaskan så hamnar den i perfekt höjd. Men grejen är att jag hela tiden måste se till att "kulan" hamnar längst ner så att min bebis kan dricka ordenkligt.
Jag är så orolig över att han inte får i sig vatten när han vill ha det. Plus att det är jobbigt att hela tiden kontrollera så att det kommer ut vatten. Någon som har något tips om hur Vattenflaskan kan sättas upp på ett bättre sätt??
Sen ville jag berätta lite hur jag har inredit min bur.
Som bo har jag en tekartong.I det här fallet lipton (den som har ett litet hål på toppen som blir en perfekt öppning för min lilla bebis. På golvet i boet har jag klippt av en bit från en stickad halsduk. Där älskar han att ligga och mysa!
Sen har jag lite grova grenar som han älskar att klättra på. Idag la jag in en toarulle som blev mycket populär. Sen kom jag på en väldigt fiffig sak! Jag hade ett par gamla tofflor (såna med hel öppning där fram som man sticker in fossingarna i) Då tog jag och skar av den långa änden på toffeln där man har hälen eller vad man nu ska säga. Då blev det som ett litet bo han kan krypa in. Det var ju inte helt fel att tyget på tofflan var fluffigt och mysigt att ligga på :)

Hej Alexthemouse och välkommen hit!
Det finns vattenflaskor att köpa som liksom har en öggla på toppen. Då kan man hänga upp den i gallret i taket. :)
Hihi, vilka roliga inredningstips! Visst är det skoj att det finns så mycket man kan göra mussaker av!
Älskar mina stora små vänner..
Hej Hej!
Tackar, tackar! ahaa, men det är en sån flaska jag har. Provade att hänga den i taket men jag tyckte att den blev lite för ostabil där den hängde och dinglade. Men jag kom på ett annat sätt fär en stund sen. Jag tog en liten plast-ask, du vet en sån där man kan lägga pennor i osv. Där är det som små hål i. Överallt förutom i botten. Då ställde jag den på kortsidan och hängde flaskan i två av hålen. Det blev kanon! Får se hur det fungerar.
Hehe, ja precis! man kan göra nästan vad som helst för att skapa en trivsam inredning till sin lilla vän bara man har lite fantasi.