Upprop 27-28 september.
Svemus står på Spånga Djurexpo helgen 27-28 september och behöver DIN hjälp. Det som är att du är med 1 av dagarna för att visa upp dina fina möss för besökarna. Det är precis som på Husdjursmässan som brukar hålla i Sollentuna i januari, MEN du blir bjuden på lunch av Spånga gymnasium som håller i det.
Tider: Lördagen: ca 8:15-10:00 uppplock och färdigställande av bordet och utplacering av burarna på sin plats. Expot öppet för besökare 10:00-16:00.
Söndag: ca 9:00-10:00 Uppplock och finjustering av bordet utöver att placera burarna på sin plats. Expot öppen för besökare 10:00-16:00.
All hjälp hehövs då det är mycket för 1 person att stå där själv.
Ta med er både hanar och honor i olika färger och hårlag.
SISTA ANMÄLNINGSDAG: 24 september. Skriv här eller i ett PM till mig innan dess.
Fråga: har du foldrar o dyl att dela ut? (Du kan behöva ändra medlemsavgiften till 160 kr på dessa i så fall)

Kollar i kväll eller helgen. Akututryckning nu till jobbet..
jobba lugnt
Du frågade mig om jag kunde vara med, och jag sa att jag skulle försöka, åtminstone en av dagarna. Har inte glömt bort vare sig det eller dig. Däremot vet jag inte om jag kan.
Jag ska verkligen försöka, det ligger ju så "nära" och bra till för mig dessutom. Men som sagt, risken är stor att jag ändå inte kan… sorry…

Jag vet att du har nära dit, Amaira. Det var därför jag frågade dig först på plats på utställningen. Men vet att du har mycket att stå i med dina djur och annat.
Grodan, har kollat vad jag hade på min dator gällande Svemusfolder, finns här och ändrar medlemsavgiften för 2009.
Alla som vet att de inte ska göra något den helgen är mer än välkomna att anmäla sig och sina möss för att ge Svemus bra stöd. Alla mustyper är välkomna!

INGEN SOM VILL VISA UPP SINA FINA MÖSS DENNA HELG?? Det räcker med att ni är där en av dagarna. Det är lika kul som att stå på Husdjursmässan och trevligare då man får stöta på Ove Sandström från "Hur gör djur" som gick på TV på 1990-talet och designade ABBA´s kläder till "Waterloo".
Själv säger jag pass just för att jag inte vill stöta på Ove Sandström. ;P Räcker med att jag hade honom som lärare i tre år där.
//Lina

PUTTAR UPP.
Jag kanske kan komma dit, tar isåfall med mina tjejer.
Men jag måste kolla först om det är något annat jag ska göra då.
Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
www.bjornbackenskaniner.weebly.com

Jättekul om du kan någon av dagarna, SwiMer.

Jag ska kolla upp om jag kan komma! I så fall på söndagen! Då har man ju precis fått lön också! :)
Vad kommer det vara för djur på expot förresten? Finns det nån info nånstans?
Älskar mina stora små vänner..

Adressen att gå in på är http://it-spt.edu.stockholm.se/spaweb/index.php?id=372. Där ser du vilka djur som finns med, men även sådana som inte står med fanns med i maj när jag stor där. Det är då lite olika föreningar som står där utöver skolan själva som är ansvariga.
Wow.. jag kan faktiskt ha chans att komma :D såååå läckert :D

Hej Alla!
Kikar in här hoss er också då jag verkligen vill hälsa er tillbaka till Spånga gymnasiums djurexpo! Förra året gjorde Svemus med Muszimba i spetsen succe iaf hos oss elever och lärare!
Jag själv är elev på Spånga och det är min klass som håller i trådarna inför detta expo, undrar ni ngt så sänd mig ett litet PM så ska jag och mina klasskompisar hjälpa er!
#14 åh, det var verkligen trevligt att höra!

#15 Jamen det är klart, det var verkligen trevligt i våras! (ska det ju såklart stå, inte förra året^^)

här kommer ett inlägg från Nicolina som jag kopierade från mitt upprop på Hamster.ifokus. Jag kände mig sååå välkommen av hela gänget på Spånga de 2 dagar jag var där. Jag har tillochmed lagt in om semester den helgen för att jag ska vara med nu oxå.
_Javisst var jag med i maj och minns dig mycket väl! Kan säga att både elever och lärare hälsar dig varmt välkommen tillbaka = )
Vet inte om du minns, men på lördagen då du stog och packade upp var det ett gäng tjejer som sa hej till dig och fick pyssla med dina möss som hejdlös sprang från den ena till den andra av oss - jag var en av de tjejorna som totalt föll för dina ursöta och charmiga möss den morgonen : )_

Å, hihi, nu blir jag lite pirrig i magen! Ser att det kommer att vara iller med på expot. Jag skulle så gärna vilja träffa en iller! :)
Någon som vet om de kommer att ha tamråttor med?

SRS var där i våras.

#18 Ja illrarn akommer vara på plats och de bruka vara så goa och trevliga att hälsa på, så ta absolut chansen!
Tyvärr kommer inte Råttsällskapet vara med denna gång.

O, så skoj! :)
Okej!

Så som det ser ut så eventuellt SwiMer, kanske Terato på söndagen och om Thiah kan så är jag ändå glad om det är fler som vill hjälpa till på lördagen eller söndagen. Om någon har någon hane så kan man visa upp skillnaden könsmässigt. Även om någon har taggmöss, sebramöss eller kanske pygmémöss så är de välkommna. Jag kan ha möss på plats för att kunna vara med på dagens visning, DOCK så kan jag inte ha med mig hem utan då lämning(9:00-9:20) och hämtning(16:00) vid skolans Expoentré.
Men jag önskar ju att vi är tre personer per dag inklusive mig.

Jag har en jättetrevlig hane. Men han har ju en liten knöl på nosen, tumör enligt veterinären men jag vet inte om jag vill ta med honom. Kanske kan höra lite med Elin om hon har någon trevlig hane? Om hon inte ska med kan jag ju alltid låna med en hane från henne.

Låter toppen, Sara.
Är du kanske kompis med Diana med Taggisarna? Hon bodde tidigare på samma gata som dig, men flyttat nu.

Nej men jag vet vem det är! Har träffat hennes pappa. Kommer itne ihåg vad han hette nu men han var ju också intresserad av taggisar. Han var med en snabbis på en av musträffarna i Norrsundet. Är hon med på forumet?

Ja, det är hon och heter då Liz85. Dianas pappa hette Rolf och var en av Svemus eldsjälar under ett bra tag. Han är saknad av oss "gamlingar" i klubben.

Ja, så var det, ja! Väldigt trevlig var han i alla fall. Skulle ju vara skoj om de ville visa upp taggisar! :)

Glöm inte att kika in i ladan och ner i det stoora akvarium som skolan har med taggmöss! Tror det finns ett gäng bebbar där i nu också… är inte säker men hörde ngt om det i veckan.
Hur som är taggmöss så fina! =)

Nu har vi även 1 Pygmémus-hane med på söndagen.

Rolf sade faktiskt att taggmöss kan vara riktigt tama. Skulle vara skoj att få se såna IRL. :)

Eventuellt en Pygmémushona med på lördagen också. Här droppar allt in,både här och via mail.

Nu vill jag gärna ha lite uppdatering från SwiMer, Terato och Thiah. Exakt vilken dag ni kommer att vara med och när ni dyker upp. Jag kommer att vara där redan tidigt på morgonen båda dagarna.
De jag vet kommer att stå är Kent och KerstinL som bor ihop, kommer att ha en Pygmémushane för att visa upp på söndagen.
Sedan hoppas jag att den tjejen som mailade mig igår kväll svarar i dag att hon kommer att stå på lördagen med sin pygmémushona.
All planering är bra för att vi inte ska vara allt för många vid vår monter. Dessutom så är det bra så Spånga vet hur mycket mat de ska fixa. Det är mat som alla kan äta med tanke på allergiker.

Jag kommer på söndagen om jag kommer. Jag behöver en guide om jag ska våga mig till stockholm. Är för resfeg för att göra det på egen hand. Jag har pratat med ann-mari och ska höra med min kusin också.

Jag kan komma till Centralen och möta upp dig så kan vi ta en McDonald-frukost där innan vi tar pendeltåget till Spånga.

Å, men vad bra, muszimba! Så himla snällt av dig! Då kan jag säga att jag med all säkerhet kommer på söndagen! :) Ska kika lite på tåg osv och återkommer med tid.

Låter toppen. när det gäller bur till musen/mössen du har med dig för att visa upp, så lär det räcka med Petbox 3 elller en Geo Flat S. Allt beroende på hur mycket du pallar kånka på, men tänk på att vi kommer att vara du, jag med våra möss och 1 Pygmémushane utöver info och lite sådant som kan säljas på 3 bord.

Okej. Jag hade tänkt ta med en pet box 3!

Helt okej, Sara.

Så, nu har jag bokat resan och betalat! Så mig kan ni räkna med i alla fall! :)

Kul blir det att träffas.

Ja, jättekul! Känner mig lite pirrig nu, hihi!

Toppen att vi blir några stycken.
Jag KAN komma på söndagen!!! Om det blir bra för dig Muszimba.
Tar i så fall med mig guld-gänget, samt himla söta Himla med himla söta dottern Humlan:
Har vi begränsat utrymme? Hur stor "bur" får jag ha? Ge mig mått i cm, tänkte klippa-klistra något i mina sedvanliga kartonger (om jag orkar) - så bredd, djup, höjd, tack.

Det ska kunna gå, vi får klämma ihop oss. Är redan några stycken, Terato kommer med 2-3 petboxar stl 3, jag med mina i en liten gallerbur och sedan Kent och KerstinL med sin Pygmémuskille. Men det ska gå om du absolut inte kan på lördagen då det är mindre folk i vår hörna med mig, 1 tjej med Pygmémushona och ev SwiMer.
Vet inte om jag kan komma eftersom jag troligtvis åker ner till linköping på onsdagen och kommer hem på söndagen. men om jag kan nån dag så blir det söndagen (får åka hem på lördagen då)
Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
www.bjornbackenskaniner.weebly.com

SwiMer, det blir tyvärr allt för många då på söndagen. Men kanske nästa gång till våren.

Har skickat ett PM till dig amaira.
FINNS DET NÅGON SOM KAN TÄNKA SIG ATT VARA MED PÅ LÖRDAGEN? VORE TOPPEN OM NÅGON FRÅN STOCKHOLM/UPPSALA SOM ÄR MUSÄGARE OCH VILL VIS HUR FINA OCH GOA MÖSS NI HAR. PLATSER FINNS.

Putt.

Finns fortfarande möjlighet att vara med på lördagen den 27:e. Det är i dagens läge jag och en till på plats.
Kunde du då Thiah?

SISTA ANMÄLNINGSDAGEN ÄR IDAG! FINNS LEDIG PLATS PÅ LÖRDAGEN. HÖR AV ER OM NI KAN STÅ PÅ LÖRDAGEN MED NÅGRA MÖSS ATT VISA UPP.
Känns nästan som om man vill kidnappa någon med möss som har relativt nära dit. Söndagen har jag hjälp av bland annat Amaira och Terato.

Nu är vi bra representerade på Spånga på lördagen och söndagen. Lördag är det jag, Daim+kompis och en tjej som heter Pilvi. På söndag är det jag, KerstinL & Kent, Amaira och Terato.
GADD DAMMED VAD KUL DET SKA BLI!

HIhi, vad kul att så många kunde dyka upp! :)

Håller bara med dig, Terato. I våras var jag helt solo med de 3 möss jag hade då, nu är det endast 1 av dem kvar. Hela magen pirrar på mig så spännande det ska bli.

Nu sitter man bänkad här igen för 3:e gången i dag. Snacka om att vara M.iF-galen. Bar längtar, längtar och året längtar till att få träffa alla musglada människor som kommer att vara på plats för att visa upp sina älskade och fina möss.
Även ni som inte kommer att visa upp era möss är välkommna att komma dit och kolla in hela skolans djur utöver de klubbar och föreningar som kommer dit utöver SVEMUS. Det kostar bara 30 kr för vuxen och 15 för barn i åldern 6-12 år att besöka Expot. Vi utställare har lyxen att slippa inträdet, dessutom får vi utställare lunch gratis med sittplats i eget område.

Önskar att jag hade en LapTop att ha med mig i morgon med tillgång till internet så jag hade kunnat hålla både er och mig up to date över vad som händer under dagen. Tänk så mycket bilder jag hade kunnat lägga in här då med länk hit och kameran. Kom på mig själv, LADDA KAMERABATTERIET, BRUDEN! GLÖM INTE HELLER KAMERA OCH BATTERI I MORGON BITTI! Jag är defenitivt glad att mitt jobb med att få till utställare har gått så pass bra att folk kommer HELA vägen från Gävle hit ner, TACK Terato för att du vill ställa upp trots ditt planeringskrux.
Tack Amaira för att du ställer upp som logi till Terato och tar dig hela söndagen till detta trevliga expo.
Tack TantSelma som kör din dotter Daim + kompis i morgon lördag. Tack Daim för att du kommer och visar era fina möss.
Tack Kent och KerstinL för att ni kommer på söndag och visar upp er Pygmémuskille.
Tack till Pilvi som visar upp sin nya Pygmémustjej i morgon lördag.
Sist men inte minst vill jag tacka på förhand Spånga Gymnasium för deras engangemang. De har på 2 veckor ringt 3 gånger till mig för att få en bekräftelse på att vi kommer. Det kan ju bara betyda att vi var omtyckta i maj. Dessutom ett STORT TACK till Nicolina som går sista ring på Spånga och ändå hinner med oss dödliga djurälskare utöver skolarbetet.

Tack Anna för att du engagerar dig och visar upp SVEMUS!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vad gör man inte för att folk ska få upp ögonen för oss. Även om det är mindre än husdjursmässan i januari, så är det så trivsamt att vara där. Man blir vänligt bemött, så mycket att man blir tårögd innan dagen ens börjat. Detta är då utav GYMNASIEELEVER! tänk om alla Gymnasieelever var på detta vis.
Hoppas ni får det skoj i helgen!

En liten rapport från i går: trevligt ,kul och mycket folk som var intresserade av mössen. Kommer mer.

Hej alla!
Vill bara tacka er alla för ert deltagande under denna helg! Jag hoppas även att ni alla som varit på plats är nöjda för det är vi ; )
TACK!
Nicolina

Vi hade 2 roliga och trevliga dagar. Kan ju bara säga att de små Pygmémössen gjorde succe. Många lyckliga barn fick klappa, hålla och gosa med mössen som var med.
Vi blev direkt inbjudna till nästa expo som går av stapeln 9-10 Maj-2009. Boka upp den helgen alla musvänner.
Tack för en trevlig söndag!! 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Vill bara säga att jag känner mig supernöjd! :)
Det var så roligt att vi bemöttes av så stort intresse! Både barn och äldre var och kände på våra möss. Hamstermänniskorna blev aldeles såld på min Lilith. Det var jättekul!
Sen var det underbart att få hålla i en iller! :P Jag kände mig så lycklig. Gah, jag måste skaffa en iller en dag!
Tack alla som var med! Amaira som var så snäll och bjöd på mat och husrum! Gud vad roligt det var att få träffa alla dina underbaringar och se hur de bor! :)
Tack Anna för ett så otroligt engagemang och Kerstin och hennes kille för trevligt sällskap! Jag är dessutom otroligt tacksam över att ni var så snälla att skjutsa stackars resefega Sara till stationen!
Jag kommer definitivt vilja vara med nästa år! :D

du är mer än välkommen då också Sara. Boka som sagt in helgen 9-10/5.